گروه اقتصادی: برنامه‌ریزی ضعیف و غیرمسئولانه دستگاه‌های دولتی و صندوق‌های بازنشستگی، رنج بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در بانک‌ها و در روزهای پایانی سال افزایش داده‌است.

به گزارش همشهری، امسال واریز دیرهنگام حقوق و مستمری اسفند، بازنشستگان و خانواده آنها را علاوه بر اینکه دچار زحمت کرد مانع از برنامه‌ریزی آنها برای ایام نوروز شد. روز پنجشنبه 26 اسفندماه، بسیاری از بانک‌ها به‌ویژه بانک سپه که حقوق مستمری‌بگیران را پرداخت می‌کردند مملو از شهروندان زن و مرد مسنی بود که ساعت‌ها رنج حضور در بانک‌ها را به جان خریده بودند تا بتوانند مستمری دیرهنگام خود را دریافت کنند.

این شرایط باعث شد‌ه بود که عملا نظم بانک‌ها به‌هم ریخته و آنها پاسخگوی دیگر ارباب‌رجوعان نباشند. گزارش خبرنگار همشهری حاکی است بانک‌ها به‌دلیل ضعف سیستم خدمات الکترونیکی در شرایط عادی دچار مشکل هستند و اگر شرایطی مانند پرداخت دیرهنگام حقوق بازنشستگان آن هم در روزهای پایانی سال اضافه شود، عملا سیستم الکترونیکی و غیرالکترونیکی آنها دچار اختلال جدی می‌شود. جا دارد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در این شرایط برنامه‌ریزی مسئولانه‌تری به‌ویژه در قبال شهروندان و اقشار آسیب‌پذیر و حقوق‌بگیر داشته باشند تا رنج آنها افزایش نیابد.

فعالیت شعب کشیک بانک‌ها در ایام نوروز

بانک‌ها در تعطیلات نوروز علاوه بر تجهیز خودپردازهای خود برای پاسخگویی به نیازهای مردم، برخی از شعب را فعال نگه داشته‌اند. به گزارش همشهری، بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سپه، صادرات، رفاه، کشاورزی، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین و دیگر بانک‌هاشعب کشیک خود در 29 اسفند و ایام نوروز را در سراسر کشور اعلام کرده‌اند که اسامی این شعب به همراه روز و ساعت فعالیت در سایت‌های آنها ذکر شده است.

کد خبر 130752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز