همشهری آنلاین: شهردار تهران در دیدار با شهردار شهر کوالالامپور گفت: آماده انتقال تجربیات تهران به تمامی شهرهای آسیایی هستیم.

به گزارش تهران سما، شهردار کوالالامپور در این دیدار با بیان این که از دیدن رشد و توسعه شهر تهران تحت تاثیر قرار گرفتم اظهار کرد: توسعه، پیشرفت و تحولات بسیاری را در حوزه حمل و نقل عمومی، فضای سبز و ... در مدت حضور در تهران نسبت به 10 سال قبل که به پایتخت جمهوری اسلامی ایران آمده بودم مشاهده کردم که این ها نشانه همت مدیریت شهری برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان است.

احمد فواد اسماعیل با تمجید از شبکه مترو تهران با اشاره به اینکه شهرداری مالزی درصدد راه اندازی خط یک مترو این شهر و آغاز تلاش برای ایجاد خطوط BRT است، ادامه داد: تهران شهری عظیم با جمعیتی بسیار زیاد است و شبکه حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس های تندرو به خوبی توانسته پوشش سفرهای درون شهری را انجام دهد و امیدواریم در زمینه ساخت خطوط مترو و شبکه BRT از تجربیات ارزشمند شهرداری تهران استفاده کنیم.

 شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری دومین اجلاس شهرداران آسیایی در شهر استانبول در تاریخ 10 و 11 فروردین ماه گفت: اجلاس شهرداران آسیایی که هدف آن گسترش همکاری شهرهای مهم قاره کهن است ، نشست مهمی است چرا که در شرایط جدید قاره آسیا همکاری بین شهرها باید نزدیک تر باشد.

دکتر محمدباقر قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران آماده انتقال تجربیات خود به تمامی شهرهای آسیایی به ویژه شهرهای مسلمان قاره کهن است ادامه داد : همکاری ها بین شهرهای مسلمان قاره آسیا باید عمیق تر باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای دو شهر در زمینه های مختلف ضمن اعلام آمادگی تهران برای انتقال تجربیات خود به کوالالامپور اظهار کرد : همکاری نزدیک و دوجانبه به منظور تبادل تجربه ها به ویژه در حوزه های نظیر فناوری اطلاعات زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط بین شهرداری‌های دو شهر است.

بنابر این گزارش در این دیدار طرفین بر توسعه روابط بین دو شهر و همکاری‌های نزدیک در آینده تاکید کردند.

احمد فواد اسماعیل شهردار شهر کوالالامپور و هیئت همراه روز گذشته با استقبال رسمی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران وارد تهران شدند. هیئت مالزیایی امروز از مترو تهران، مرکز کنترل ترافیک و برج میلاد بازدید خواهند کرد.

کد خبر 131004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز