همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد کاهش هزینه تامین مالی تولید کشور در بخش بانکی و در نتیجه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را یکی از سیاست‌های اصلی دولت در سال جدید اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه بازدید از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار، نرخ سود یک ساله سپرده‌گذاری در شبکه بانکی، برای سال جدید از 14 به 12.5 درصد کاهش یافت و متناسب با آن، نرخ سود بقیه بخش‌ها نیز تعدیل خواهد شد.

وی همچنین نرخ سود عقود مبادله‌ای بانکی برای سال جدید را بین 11 تا 13 درصد و عقود مشارکتی را، علی الحساب 14 تا 17 درصد اعلام کرد که البته سود واقعی آن پس از انجام فعالیت اقتصادی مورد نظر احراز خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه در بسته سیاستی - نظارتی پولی و بانکی سال جدید، تسهیلات رشد خواهد کرد، افزود: البته تلاش عمده سیاست‌گذاران پولی کشور این است که نقش بیشتری به بازارهای موازی و مکمل در حوزه مالی کشور اختصاص دهند و در بسته سال جدید، تلاش شده، تا ارتباط وسیع و تنگاتنگ بازار پول و سرمایه احیا شود.

حسینی افزود: در همین راستا تصمیم گرفته شد شبکه بانکی همانند گذشته در عرصه انتشار اوراق مشارکت و عرضه دست اول آن فعال باشد، ولی بازخرید اوراق، پیش از سر رسید، توسط بازار سرمایه انجام شود.

حسینی با یادآوری اینکه تلاش بر این است که در سال جدید، بازار سرمایه نقش بیشتری در تجهیز مالی بنگاه‌ها ایفا کنند، ادامه داد: در سال 89 هم فرابورس به عنوان یکی از نهادهای بازار مالی، به خوبی قابلیت هایش را نشان داد، به نحوی که امروز برای تجار و صنعتگران این امکان به وجود آمده که برای تامین منابع مالی، علاوه بر بخش بانکی، از دیگر نهادهای بازار سرمایه مثل بورس و فرابورس استفاده کنند.

کد خبر 131082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز