پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: برای کاهش وزن بهتر است 6 نکته را رعایت کنید تا راحت‌تر به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم لاغری

برخی از برنامه‌های کاهش وزن نتیجه مثبتی به همراه نخواهند داشت چرا که خواسته‌های بسیار زیادی از شما دارند.

در اینجا چند نکته را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها بتوانید با سهولت بیشتری از برنامه غذایی‌اتان استفاده کرده و به وزن ایده‌آل خود برسید.

1- هرآنچه می‌خورید را یادداشت کنید.

هر چیزی راکه طی روز می‌خورید از ریزه‌خورای‌ها گرفته تا غذاهای اصلی، در دفترچه‌ای یادداشت کنید. افرادی که تحت رژیم غذایی هستند با اینکار دوبرابر بیشتر وزن کم خواهند کرد.

برای کاهش وزن لازم نیست کالری‌ها مصرفی را بشمارید بلکه فقط کافی است از آنچه که خورده و می‌خورید یک حساب کلی در ذهنتان داشته باشید با اینکار حتما حدس خواهید زد آیا یک عدد شیرینی کره‌ای را مجازید بخورید یا خیر.

2- به طور منظم خود را وزن کنید.

لازم نیست این کار را هر روز انجام دهید ولی برای انجام آن نظم خاصی قرار دهید.

کاهش وزن

3- مصرف نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار را به حداقل برسانید.

نوشیدن کالری‌ها آسان‌ترین راه افزایش وزن است چرا که این افزایش را احساس نخواهید کرد. اگر می‌خواهید به آب آشامیدنی‌اتان تنوعی دهید درون آن چند قطره آب‌ لیمو یا عرق نعنا بچکانید و یا از شیرهای کم چرب و یا شیر سویا استفاده کنید.

اگر تحت رژیم کاهش وزن هستید، جذب آب توسط بدن دارای اهمیت خاصی است پس بهتر این آب رسانی را با مصرف نوشیدنی‌های سالم انجام دهید.

4- به مقدار کافی بخوابید.

اگر به اندازه کافی بخوابید دیگر وقتی برای‌اتان باقی نخواهد ماند تا فکر کنید چه چیزی دوست دارید بخورید.

کمبود خواب هورمون گرسنگی را افزایش داده و به این ترتیب شما را به خوردن غذاهای چاق کننده سوق خواهد داد.

کاهش وزن با کنترل گرسنگی و اشتهای کاذب صورت می‌گیرد. پس بهتر است برای غلبه بر این حالات، 8 ساعت در روز بخوابید.[شیوه‌های ساده برای غلبه بر اشتها]

5- به خود جایزه بدهید

پس از یک هفته کامل که تحت رژیم بودید وقت آن رسیده از خودتان با هر خوراکی که دوست دارید مانند یک تکه شکلات، یک بستنی لیوانی و یا یک تکه مرغ سرخ کرده پذیرایی کنید. با انجام این کار تشویق خواهید شد رژیم خود را با تمایل بیشتری ادامه داده و کمتر احساس محرومیت از غذا کنید.

6- آشپزخانه‌اتان را سالم کنید.

سعی کنید هر گونه مواد ناسالم مانند انواع چیپس‌ها و دیگر تنقلات ناسالم را از آشپزخانه خود دور کرده و به جای آن یخچال‌تان را از میوه‌جات، سبزی‌جات تازه و غلات کامل و نان پر کنید با انجام این کار اشتهای کاذبتان را سرکوب کرده به و می‌توانید راحت‌تر به رژیم خود ادامه دهید.

www.bestdietoptions.com

کد خبر 131594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز