همشهری آنلاین: مراکز کنترل و پیشگیری بیمار‌ی‌های آمریکا (CDC) می‌گوید حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی دیگر مصرف می‌‌کنند، میزانی که در بیشتر طول دهه گذشته ثابت باقی مانده است.

vitamines

اما این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که شمار فزاینده‌ای از زنان سالمندتر به مصرف کلسیم روی آورده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس ارقامی که مقامات فدرال آمریکا چهارشنبه 13 آوریل منتشر کرده‌‌اند نشان می‌دهد استفاده از مکمل‌های غذایی از ابتدایی دهه 1990- که این میزان حدود 42 درصد بود- رشده کرده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف این مواد در سال‌های 2003 تا 2004 به حد ثابتی رسید، به طوری که حدود نیمی از بزرگسالان 20 ساله و بالاتر دست کم یک مکمل غذایی مصرف می‌کردند.

بزرگترین تغییر در مورد کلسیم رخ داده است . دو سوم زنان 60 ساله و بالاتر کلسیم مصرف می‌کنند، در حالیکه در اوائل دهه 1990 این رقم 28 درصد بود.

کارشناسان یادآور می‌شوند که رتبه سالمندان در میان مصرف‌کنندگان مکمل‌ها در حال افزایش است، و شامل بسیاری از زنان می‌شود که برای سال‌ها تشویق می‌شده‌اند که برای کمک به محافظت در برابر پوکی استخوان، مکمل کلسیم مصرف کنند.

مصرف مولتی‌ویتامین‌ها- پرطرفدارترین مکمل- به حدود 40 درصد رسیده است.

این بررسی نشان می‌دهد اغلب افرادی که ویتامین‌ها و سایر مکمل‌ها را مصرف می‌کنند، تحصیل‌کرده‌اند، درآمدشان مناسبی دارند، رژیم غذایی خوبی دارند، و از قبل مواد مغذی مورد نیازشان را از رژیم‌ غذایی‌شان دریافت می‌کنند.

ریگان بیلی،‌ یک اپیدمیولوژیست تغذیه که با موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا کار می کند، گفت: "تقریبا می‌شود گفت افرادی مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند که نیازی به آن ندارند."

به گفته بیلی بررسی‌های فدرال تازه اخیرا شروع به پرسیدن از مردم در مورد علت مصرف مکمل‌ها کرده‌اند.

دولت از مصرف برخی از مکمل‌ها به عنوان گزینه‌ای برای افراد خاص- برای مثال آهن برای زنان باردار، اسید فولیک برای زنانی که قصد باردار شدن دارند و کلسیم برای زنان سالمندتر- حمایت می‌کند.

اما مقامات بهداشتی می‌گویند مردم باید در مورد مصرف مکمل‌ها ابتدا با دکترشان مشورت کنند، و به مصرف غذاهای غنی‌شده روی آورند که می‌تواند همان هدف را برآورده کند.

کد خبر 132397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز