مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برخی از نهادها و ارگان‌ها ـ که شاید تاکنون خود را معاف از پرداخت عوارض شهرداری می‌دانستند ـ در سیستم جدید صدور آرم طرح ترافیک، مجبور به پرداخت عوارض و همه معوقه‌های خود شدند.

در سیستم جدید، حتی یک نفر نمی‌تواند بدون آنکه همانند دیگران در سایت شهرداری تهران نام نویسی کند، عوارض پرداخت کند و معاینه فنی معتبر بگیرد، تقاضای آرم کند. این بانک اطلاعاتی ارزشمند برای سال ۹۱ کمک بسیار بزرگی خواهد کرد و در هوشمند شدن و کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک بسیار کارساز خواهد بود.

به گزارش آنا، همواره اطلاع از پشت پرده تولید و پخش طرح‌های ترافیک برای عموم مردم و خبرنگاران و حتی برخی مسئولین بسیار جالب بوده، چرا که فرآیند تولید و توزیع مجوزهای ورود به منطقه ترافیکی برای همگان، جالب و پرسش برانگیز بوده است!

در همین زمینه، یکی از مسئولین شهرداری تهران ـ که از معدود مسئولان وبلاگ‌دار فعال است ـ در جدیدترین پست وبلاگش به تشریح پشت پرده آرم‌های طرح ترافیک امسال پرداخته است.

مهندس وحید نوروزی که پیشتر رئیس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری تهران بوده و اکنون معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک می باشد ،در وبلاگش آوای سبز به تلاش‌ها و پشت پرده این آرم‌هایی که همه مردم تهران می‌خواهند از آن داشته باشند، پرداخته است.

روش دریافت طرح ترافیک سال 90 از مرحله نام نویسی و ثبت درخواست تا دریافت مدارک و تحویل آرم کاملا متفاوت با سالیان گذشته بوده، چرا که فرآبند طرح ترافیک سال 90 بر بستر تکتولوژی و روش‌های نوین انجام شده است.

بنابر این گزارش، وحید نوروزی نوشته است:

این روزها صبح تا شب، پذیرای ارباب رجوع در محل جدید کارم هستم. همه هم یک چیز می‌خواهند: آرم طرح ترافیک. همه نیز حق خود می‌دانند و اگر با پاسخ مثبت مواجه شوند، آدم را بهترین مدیر روی زمین می‌دانند و اگر پاسخ منفی بشنوند، بی‌کفایت‌ترین مدیر تاریخ بشریت لقب می‌دهند.

بخش مهمی از وظایف در مسئولیت جدیدم را فعلا به قائم مقام خود واگذار کرده‌ام و شخصا دو ماهی می‌شود در پروژه آرم طرح ترافیک غوطه‌ور هستم.

در این دو ماه، مشتریان صبح تا شب من و همکارانم را از مادری که فرزند معلول خود را در آغوش گرفته، شامل می‌شود تا فردی که آنچنان از موضع قدرت با ما سخن می گوید که اگر جواب منفی بشنود، گویی احساس می‌کنیم، شاید بیشتر از چند ساعت بر مسند خود نخواهیم بود و بناچار باید از یکدیگر و پست و میز خود خداحافظی کنیم.

تجربه بسیار جالبی است. دفتر جدید من که نام آن را آکواریوم گذاشته‌ام، به سبک دفاتر کارمندان آن سوی آب‌ها دیوار ندارد و چند تکه چوب و شیشه مرز اتاق من و مسئول دفترم و ارباب رجوع است. حتی کرکره آکواریوم را باز گذاشته ام تا ارباب رجوع ساده و شفاف داخل آن را ببیند و اگر جلسه‌ای داشتم یا شخص دیگری در اتاقم بود، با آرامش چند لحظه‌ای به انتظار بنشیند.

آنقدر تجربیات عجیب و غریب در روز به دست می‌آورم که بی‌پایان است. بسیار اذیت شده و از نظر جسمی و روحی واقعا خسته می‌شوم اما تلاش می‌کنم تا جایی که در توان دارم عادلانه قضاوت کنم و عاقلانه رفتار کنم.

تغییر کامل نرم افزار آرم طرح ترافیک، گرفتن عوارض به صورت الکترونیکی و کنترل معاینه فنی به صورت هوشمند برای همه متقاضیان، اعم از شخصی و دولتی، تأیید اینترنتی تقاضای شهروندان و ارگان‌ها، جمع آوری سیستم دستی ثبت نام و دریافت مدارک در محل سازمان ترافیک، گرفتن وجه آرم اشخاص حقیقی توسط سیستم شتاب بانک شهر بدون مراجعه به بانک و سازمان ترافیک، شفاف شدن کل فرایند صدور آرم و جلوگیری از اعمال نفوذهای احتمالی غیر قانونی و سرانجام، حذف صف های طولانی و عجیب و غریب در واحد صدور آرم و توزیع آن در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران، بخشی از کارهایی هستند که در این فرصت بسیار محدود با کمک همکارانم انجام داده ایم و فکر می‌کنم تا یکی دو هفته دیگر کار به پایان برسد.

more

 نرخ‌ انواع آرم طرح ترافیک سال 90 تصویب شد

جالب است، برخی از نهاد‌ها و ارگان‌ها ـ که شاید تاکنون خود را معاف از پرداخت عوارض شهرداری می‌دانستند ـ در سیستم جدید، مجبور به پرداخت عوارض و همه معوقه‌های خود شدند. در سیستم جدید حتی یک نفر نمی‌تواند بدون آنکه همانند دیگران در سایت شهرداری تهران نام نویسی کند، عوارض پرداخت کند و معاینه فنی معتبر بگیرد تقاضای آرم کند. این بانک اطلاعاتی ارزشمند برای سال ۹۱ کمک بسیار بزرگی خواهد کرد و در هوشمند شدن و کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک بسیار کارساز خواهد بود.

من اصلا اعتقاد ندارم که برخی می‌گویند، اینجا ایران است و این کارها را باید بی‌خیال شد. من اعتقاد دارم اینجا ایران است و ما باید به سمت الکترونیکی شدن و هوشمند شدن شهر و شهروندان پیشروی کنیم.

از شهروند کم سوادی که از فرزند همسایه می‌خواهد برایش نام نویسی اینترنتی کند تا دکترای تحصیلکرده پر ادعایی که وقتی هنگام ثبت نام اینترنتی دچار مشکل می شود و به من مراجعه می‌کند و می‌گوید، حوصله کامپیوتر مامپیوتر ندارد، همگی با هم به سمت شهر الکترونیک می‌رویم. امسال ریسک بزرگی را مرتکب شدیم و به یکباره همه چیز را دگرگون کردیم، ولی واقعا به سختی‌هایش می‌ارزید. ما در آغاز راهیم و آن را ادامه خواهیم داد.

more  هنوز از شهرداری الکترونیک خبری نیست

حمایت شخص شهردار و مدیران ارشد شهرداری تهران و از جمله معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ـ که همه ایده ها و فعالیت‌ها با تدبیر ایشان انجام می‌شود ـ بزرگترین سرمایه ما بود.

more

 قالیباف: باید به سمت شهر مجازی حرکت کنیم

خبرنگاران رسانه‌ها هم محشر بودند. همکاری این قشر واقعا رویایی بود. من را می‌ترساندند که سر و صدای رسانه‌ها درمی‌آید. می‌گفتند، وضعیت کامپیوتر و سرعت اینترنت در کشور خوب نیست. بچه های رسانه ها اذیت می شوند و همه کار را زیر سئوال می برند؛ اما خوشحالم که همه خبرنگاران عزیز، همگی مثل شهروندان در این راه پر پیچ و خم، یار راه بودند و سنگ تمام گذاشتند.

more

 رتبه سرعت اینترنت ایران در جهان: 176 از 185

به هر حال، خوشحالم که می‌توانیم سهمی بسیار اندک در بالا بردن سطح هوشمندی و الکترونیکی شدن شهر خود داشته باشیم و خدای را سپاس!

کد خبر 132528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز