ابراهیم فرزند مالک اشتر نَخَعی، هنگام قیام مختار برای خونخواهی امام‌حسین(ع) به او پیوست و در سال 67 ق به سرداری لشکر منصوب شد.

مالک اشتر

ابراهیم از طرف مختار، مأمور تصرف موصل شد و سپاه شام را که از طرف خلیفه‏ اموی آمده بودند شکست داد. او عبیدالله‌بن زیاد را به قتل رساند و تعدادی از قاتلان امام حسین(ع) و یاران او را از دَمِ تیغ گذراند. ابراهیم بن مالک با دستگیری و قتل مختار توسط مُصعَب بن زُبَیر، به مُصعَب پیوست و به دولت ابن زُبَیر خدمت کرد. سرانجام، هنگامی که عبدالملک بن مروان، خلیفه‏ اموی، لشکری برای نبرد با سپاه ابن زبیر به عراق فرستاد، ابراهیم بن مالک 13 جمادی الاول سال 71 قمری در این جنگ کشته شد.

مرگ نابغه

آلبرت اینشتین در14 مارس 1879 م در شهراولم در ورتمبرگ آلمان به‌دنیا آمد. در زمان تولد، مادر آلبرت به خاطر اینکه سر او بسیار بزرگ بود و حالتی عجیب داشت بسیار نگران بود و خیلی دیرتر از بچه‌های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. اعضای خانواده آلبرت، همگی یهودی‌های لاقید بودند و از همین رو، او در یک مدرسه کاتولیک درس می‌خواند.
او بیشتر به خاطرنظریه نسبیت و به‌ویژه هم‌ارزی جرم و انرژی شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. اینشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال 1921 برای خدماتش به فیزیک نظری و به‌خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتو الکتریک دریافت کرد. او به‌دلیل تأثیرات چشمگیرش، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانان جهان شناخته می‌شود . در فرهنگ عامه، نام «اینشتین» مترادف با هوش زیاد و نابغه به‌کار برده می‌ شود . سرانجام او در 18آوریل 1955 میلادی درگذشت .

نبرد دریایی ایران و آمریکا

حمله نیروی دریایی آمریکا در 29 فروردین 1367 به دو سکوی نفتی ایران با ادعای تلافی برخورد ناوچه آمریکایی ساموئل بی رابرتز با یک مین دریایی رها شده از کشتی مین ‌ گذار ایرانی و در واقع به حمایت از رژیم بعثی عراق انجام گرفت. نیروی دریایی آمریکا در این عملیات نیروهای مشارکت‌کننده را به ۳ گروه تقسیم کرد ؛ گروه عملیات سطحی براوو شامل چهار ناو ، گروه عملیات سطحی چارلی با چهارناو و گروه عملیات سطحی دلتا شامل سه ناو . به‌علاوه نیروی هوایی از ناو هواپیمابران‌ترپرایز نیز استفاده کرد . رزمندگان اسلام با اعزام قایق ‌ های تندرو و ناوچه‌های جوشن و سهند به مقابله با این تجاوز پرداختند .

انفجار اوکلاهما سیتی

ساختمان فدرال در شهراوکلاهماسیتی در روز ۱۸آوریل 1995 میلادی با انفجار مهیبی فروریخت . در این حادثه حداقل ۱۸۰ نفر که تعداد زیادی از آنان کودکان یک مهدکودک بودند جان باختند . با تحقیقات پلیس مشخص شد که تیموتی مک وی، عامل این انفجار بوده است. در بازجویی‌ها وی علت این اقدام را انتقامجویی از مرگ ۸۰ تن از اعضای داویدیان در حادثه واکو اعلام کرد . 3سال قبل از آن، حادثه واکو رخ داده بود. تا قبل از وقوع حادثه 11 سپتامبر انفجار اوکلاهماسیتی بزرگ‌ترین حادثه تروریستی تاریخ آمریکا به شمار می‌آمد.

کد خبر 132539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز