گروه اقتصادی: تعیین ساعات کاری جدید ادارات دولتی و ممنوع شدن توزیع غذا در دستگاه‌های دولتی مهم‌ترین خبرهایی بود که از سوی دستگاه متولی نیروی انسانی کشور ابلاغ شد.

ketring

لطف الله فروزنده معاون نیروی انسانی رئیس جمهور در بخشنامه‌ای اعلام کرد: نظر به نتایج مثبت حاصله از اعمال سیاست‌های کاهش تردد وسایط نقلیه و به تبع آن کاهش آلودگی هوای تهران و تداوم این رویه در جهت تضمین بهداشت و سلامتی شهروندان عزیز ساکن در کلانشهر تهران، ساعات کار کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در کلانشهر تهران تا اطلاع‌ ثانوی با رعایت نکات زیر از ساعت 8صبح تا 14:30 تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این بخشنامه تأکید شده است حتی‌الامکان در ساعات کاری تعیین شده، از برگزاری همایش‌ها و جلسات غیرضرور به منظور اجرای مأموریت‌های محوله و پاسخگویی به امور ارباب رجوع، جلوگیری شود.در این بخشنامه همچنین آمده‌است با توجه به کاهش ساعات کاری روزانه و فقدان توجیه ارائه وعده غذا، توزیع و ارائه غذای روزانه ممنوع است. بر این اساس، ساعات کار روزانه کارکنان بانک‌ها، مراکز نظامی و انتظامی همچنین مراکز آموزشی و بهداشتی و درمانی و نیز خدماتی که به صورت نوبتی و شیفتی انجام می‌پذیرد، وفق مقررات مربوطه خواهد بود.
این بخشنامه درحالی ابلاغ شده که سازمان بازرسی کل کشور، کاهش ساعات کار اداری را غیرقانونی دانسته و به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

کد خبر 132868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز