گروه اقتصادی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای تصمیم‌گیری در مورد اختلاف بین سازمان بازرسی کل کشور و دولت درباره کاهش ساعت کار ادارات در تهران پنجم اردیبهشت تشکیل جلسه می‌دهد که درصورت لغو تصمیم دولت، کاهش ساعت کار ادارات دولتی در تهران منتفی خواهد شد.

یک مقام دولتی با اشاره به جلسه امروز هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: انتظار ما این است که در این جلسه قضات به توضیحات نمایندگان استانداری و معاونت توسعه مدیریت توجه کنند.
به گزارش همشهری، کاهش ساعت کار ادارات شهر تهران در سال گذشته در کمیته اضطراری آلودگی هوای شهر تهران به تصویب رسید و در سال‌جاری هم دولت ساعت کار ادارات را به‌منظور کاهش آلودگی هوای شهر تهران و ترافیک کاهش داد. این اقدام دولت با شکایت سازمان بازرسی کل کشور مواجه شد.

پرداخت هزینه ناهار کارمندان تهرانی

اما معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کاهش ساعات کاری به‌علت محدود کردن ایاب و ذهاب و جلوگیری از آلودگی هوا بوده است، گفت: کارمندان تهرانی ناراحت نباشند زیرا هزینه ناهار آنها پرداخت می‌شود. لطف‌الله فروزنده در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت انتقال کارکنان تهران گفت: انتقال کارکنان همچنان در حال انجام است و تا‌کنون 10 هزار کارمند تهرانی به‌صورت داوطلب و 10 هزار نفر دیگر از سوی دولت به خارج از تهران منتقل شده‌اند.وی ادامه داد: انجام دستورالعمل‌های مربوط به انتقال کارکنان و پرداخت پاداش و مزایا به درستی انجام می‌شود و کارکنان منتقل‌شده نباید نگران عدم‌پرداخت مزایا باشند.

میزان افزایش حقوق امسال کارمندان همچنان نامعلوم

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور همچنین میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را منوط به تصویب لایحه بودجه 90 در مجلس دانست. ‌لطف‌الله فروزنده درباره جزئیات افزایش حقوق کارمندان نیز افزود: پس از تصویب مجلس، قاعدتاً در آیین‌نامه و ضوابط اجرایی بودجه این میزان افزایش تعیین می‌شود.وی تصریح کرد: تا آن زمان میزان افزایش حقوق کارمندان معلوم نیست، زیرا فعلاً در مجلس است و تابع نرخ تورم و مسائلی مانند اعتباراتی است که مجلس تصویب می‌کند.

کد خبر 133295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز