سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، نرخ جدید انواع آرد، نان سنتی و فانتزی در تهران رسماً اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ما، سازمان بازرگانی تهران با ابلاغ نرخ 4 نوع نان سنتی در تهران اعلام کرد این نرخ‌ها از روز گذشته در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته و با نصب برچسب‌های یکسان در سراسر نانوایی‌ها عملیاتی می‌شود و در معرض دید خریداران قرار می‌گیرد. معاون استانداری تهران نیز با تایید نرخ‌های جدید نان در تهران گفت: پس از افزایش اخیر، قیمت نان تا پایان امسال تغییر نخواهد کرد. نعمت‌الله ترکی با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از روز گذشته قابل اجرا بوده به ایسنا گفت: سازمان تعزیرات با همه متخلفان بازار نان برخورد جدی خواهد کرد.

همچنین شماره 111 مرکز رسیدگی به شکایات مردمی استانداری تهران، 124ستاد تنظیم بازار استان تهران و 1803 سازمان تعزیرات آرد و نان، آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی درباره تخلفات مذکور است.

افزایش قیمت انواع آرد

همچنین بنابر مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها، قیمت‌های جدید آرد در تهران از 390 تومان تا 420‌تومان برای انواع نان اعلام شده است.براساس این مصوبه که روز گذشته به برخی سازما‌ن‌‌‌‌ها از جمله سازمان بازرگانی تهران ابلاغ شده، قیمت هر کیلوگرم آرد با 7 درصد سبوس‌گیری شده برای نان سنگک 390‌تومان و آرد 12درصد سبوس‌گیری برای این نوع نان 400تومان اعلام شده است. همچنین نرخ هر کیلوگرم آرد 15 درصد سبوس‌گیری شده برای نان‌های لواش و تافتون 410تومان و آرد 18 درصد سبوس‌گیری شده برای نان بربری 420 تومان تعیین و اعلام شد که این قیمت‌ها از روز گذشته لازم‌الاجرا شده است.

نان‌ حجیم هم گران شد

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم و فانتزی نیز با اعلام افزایش 25درصدی قیمت این نوع نان از روز گذشته به خبرنگار ما گفت: با توجه به افزایش میزان یارانه نقدی پرداختی به نان، افزایش قیمت آرد و تعیین نرخ جدید نان سنتی، در نشست روز گذشته اتحادیه برای بررسی و اصلاح نرخ‌نیز قیمت جدید انواع نان حجیم،نیمه حجیم و فانتزی اصلاح شد. جواد کرمی با بیان اینکه نر‌خ‌‌‌های جدید برای اجرا به واحدهای صنفی ابلاغ شده است، افزود: قیمت انواع نان حجیم، نیمه حجیم و فانتزی ساده حدود 25‌درصد افزایش یافته اما از آنجا که هنوز نرخ انواع نان کنجدی سنتی توسط استانداری به نانوایی‌های سنتی ابلاغ نشده، قیمت‌ها اعلام نمی‌شود.

افزایش حداقلی قیمت نان فانتزی

نایب رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان نان‌های حجیم، نیمه حجیم و فانتزی نیز با تایید نرخ‌های اعلام شده این نوع نان به خبرنگار ما گفت: افزایش اخیر نرخ نان فانتزی چندان متاثر از افزایش نرخ آرد نبوده است، چراکه هزینه تمام شده نان فانتزی بیش از این افزایش یافته است.میر علی سیف، افزود: هزینه تولید این نوع نان با توجه به رشد 30درصدی قیمت بهبود‌دهنده‌ها، روغن، شکر، خمیر مایه و هزینه بیمه و دستمزد کارگران به‌مراتب بیش از اصلاح 25درصدی قیمت‌ها خواهد بود.

 

قیمت نان

کد خبر 133533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز