دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

به‌دنبال درج یادداشتی با عنوان «زنگ سلامت، هیاهو برای هیچ» در همشهری 17 فروردین ، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارسال کرد.

مدرسه

ابتدای این نامه چنین آمده‌است: انتظار است [آن] رسانه محترم به عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه در بخش سلامت توجه بیشتری می‌نمودند، زیرا درج چنین مطلبی نه تنها اقدامات این وزارتخانه را زیر سؤال می‌برد بلکه مخاطبان این دستگاه تأثیرگذار را دچار سر در‌گمی می‌نماید. همچنین با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشور ما زیر 20 سال هستند و یکی از جوان‌ترین کشورهاست توجه این وزارتخانه به ارتقای آگاهی دانش‌آموزان از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع پکیج، برگزاری مسابقات بهداشتی و فرهنگی معطوف است. در ادامه این نامه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه آمده است.

توضیح همشهری: در یادداشت همشهری با مواردی مانند تعطیلی کانون‌های شناسایی ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی دانش‌آموزان، پایش نشدن دانش‌آموزان به لحاظ سلامتی در طول سال تحصیلی مانند اندازه‌گیری قد و وزن، معاینه ستون فقرات، ارزیابی و سنجش بینایی و شنوایی و همچنین وضعیت اسفبار سرویس‌های بهداشتی و بوفه مدارس اشاره شده بود که متأسفانه در نامه وزارت آموزش و پرورش پاسخی به آنها داده نشده‌است. البته ذکر این نکته‌ هم ضروری است که برخی موارد که در نامه آموزش و پرورش از آنها نام برده شده به ندرت در برخی مدارس اجرا می‌شود و در همه مدارس کشور اجرا نمی‌شود.

زنگ سلامت، هیاهو برای هیچ

کد خبر 134014

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز