مولوی فیض محمد حسین بر، روحانی مبارز و از چهره‌های شاخص اهل سنت در سیستان‌وبلوچستان بود .

وی فردی مؤمن، متعهد و پایبند به قوانین دین اسلام بود و کمک به افراد مستضعف را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود. به مسائل شرعی، واجبات و مستحبات اهمیت بسیار می‌داد . پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یار و یاور صدیق نظام در منطقه بود . به کمک نهادها و ارگان‌های انقلابی، اقشار مستضعف و محروم را مورد حمایت قرار می‌داد و کمک‌های جهاد سازندگی و کمیته امداد را بین تهیدستان منطقه محروم بلوچستان توزیع می‌کرد. تصمیم داشت به جبهه‌های نبرد برود و دیگران را هم به این کار دعوت می‌کرد اما خفاش‌صفتان سنگدل وجود او را نتوانستند تحمل کنند. سرانجام در 22 اردیبهشت سال1360 شبانه به خانه‌‌اش یورش بردند و او را در جلوی چشم همسر و فرزندانش ناجوانمردانه به شهادت رساندند .

1364 شمسی: جنایت منافقین در خیابان ناصر‌خسرو

در 22 اردیبهشت سال1364 در ادامه بمبگذاری توسط منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب به‌منظور تضعیف نظام اسلامی و ناامن جلوه دادن جامعه، گروهک منافقین این بار در خیابان ناصرخسرو تهران که محلی پر‌تردد در مرکز شهر بود، جنایت آفرید . بمب که از نوع زمانی و با قدرت تخریبی 50پوند تی.ان.تی بود، باعث ویرانی و آتش سوزی یک ساختمان 2طبقه و یک کارگاه تولیدی پوشاک شد. در این حادثه 9‌‌نفر از هموطنان بی‌گناه به شهادت رسیدند و 45‌نفر دیگر مجروح شدند. همچنین 15‌دستگاه اتومبیل در آتش سوخت و به 25 مغازه آسیب وارد آمد. این عملیات جنایتکارانه، سرآغازی بر روند گسترش بمبگذاری‌ها بود که با قصد ایجاد رعب در مردم و مسئولان و ناامنی جامعه صورت می‌گرفت. گروهک منافقین با وجود سردادن شعارهای پوچ نجات خلق و آزادی ملت ایران، مرتکب چنین جنایات هولناکی می‌شد . این اعمال، دروغ بودن اهداف آنان را بیش از پیش به همگان اثبات کرد.

1949 میلادی: پایان محاصره شهر برلین

محاصره شهر برلین یک بحران بین‌المللی بود که توسط شوروی به‌منظور اجبار متحدان غربی فاتح جنگ جهانی دوم شامل آمریکا‌، انگلیس و فرانسه به واگذار کردن اختیارات و قلمرو خود در برلین غربی به وقوع پیوست. به‌منظور راه‌اندازی اقتصاد
آلمان غربی که بر اثر جنگ نابود شده بود، یک اصلاحات پولی اعلام شد اما این اقدام با مخالفت شدید دولت شوروی که فاتح اصلی برلین بود، روبه‌رو شد. در برابر اعلام یکجانبه اصلاح پولی در آلمان، شوروی با محاصره اقتصادی برلین غربی و مسدود‌کردن راه‌ها و مسیرهای قطار و سیستم آبرسانی واکنش نشان داد. هر نوع رفت‌وآمد به برلین غربی از راه زمین فقط از داخل منطقه تصرف شده توسط شوروی و اجازه حاکمان وقت آلمان شرقی امکان‌پذیر بود. این وضعیت تا 11 ماه ادامه یافت تا سرانجام براساس فشارهای وارده و تحریم هرگونه کالاهای صادراتی از کشورهای بلوک شرق توسط متحدین غربی، شوروی در ۱۲ می ۱۹۴۹میلادی پایان محاصره را اعلام کرد.

2008 میلادی: زمین لرزه سی‌چوان

در 12 می سال2008 میلادی در ساعت 14 و 28 دقیقه به وقت محلی، زمین لرزه ای در استان سی‌چوان چین روی داد. مؤسسه زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را 8/7ریشتر اعلام کرد . در منطقه وقوع زمین‌لرزه حدود ۱۲میلیون نفر زندگی می‌کردند. براساس گزارش‌های رسمی، آمار کشته‌شدگان این زمین‌لرزه حدود 70هزار نفر و مفقودین آن حدود 19 هزارنفر بود .

کد خبر 134647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز