یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

درگیری‌های قاچاقچیان مواد مخدر همیشه بین مردان مسلح و قوی است، ولی حالا در مکزیک اتفاقات جدیدی افتاده است؛ قتل عمدی کودکان در تیراندازی‌ها.

601

تجارت مواد مخدر از امریکای جنوبی به  سمت شمال سود بسیار زیادی دارد و زمانی که محموله های کوکائین به خاک ایالات متحده امریکا برسند، قیمت بالایی پیدا می‌کنند. بنابراین قاچاقچیان زیادی با تشکیل باندهای بزرگ درحال پرداختن به این تجارت پرسود هستند. ولی تجارت مواد مخدر همیشه  با درگیری‌های خونین همراه است.

گروه‌های رقیب دائماً سعی می‌کنند همدیگر را نابود کنند تا تمام بازار را در اختیار بگیرند. این‌کار با کشتن اعضای گروه  رقیب در خیابان‌ها یا خانه‌هایشان انجام می شود، ولی حالا مهاجمان غیر از افراد اصلی، بچه‌‌ها را هم می‌کشند.شاید می‌خواهند به این وسیله نشان بدهند که درکار خود هیچ تردیدی ندارند.

شهر سیوداد خوارز در شمال مکزیک و نزدیک مرز امریکا یکی از شهرهای خطرناک جهان است. قبلاً در بخش «جهان» دوچرخه درباره این شهر و زن جوانی که مدتی رئیس پلیس آن شده بود، نوشتیم.این شهر کمتر از  2 میلیون نفرجمعیت دارد، ولی میزان مرگ و میر در اثر شلیک گلوله در آن بالاتر از بسیاری شهر های دیگر است.به محض شروع شدن درگیری، مردم عادی در خانه های خود پناه می‌گیرند وپلیس هم قادر به دخالت نیست، زیرا تعداد تیراندازان و سلاح‌های تبهکاران بیشتر از پلیس‌هاست.

شایع است که قاچاقچیان در بین سیاست‌مداران و نظامیان نفوذ کرده‌اند و طرفدارانی دارند که باعث شده است تا این حد قدرتمند باشند.اما کشتن عمدی بچه‌ها در درگیری‌های میان تبهکاران برای مردمی که در این شهر‌ها زندگی می کنند خیلی ناگوار است.

کد خبر 134799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز