سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش پاکستان اعلام کرد، یک سری حملات هوایی علیه اردوگاه‌های شبه نظامیان در مناطق قبیله‌ای وزیرستان جنوبی در نزدیکی مرز‌ افغانستان انجام داده است.

به گزارش بی.بی.سی، ژنرال شوکت سلطان سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: اکثر شبه نظامیان حاضر در این اردوگاه‌ها که تعدادشان به 25 تا 30 نفر می‌رسید، کشته شده‌اند.

ژنرال شوکت سلطان درباره جزییات این حمله گفت:ارتش پاکستان در حالی این عملیات را در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه 16 ژانویه(26 دی) در استان وزیرستان جنوبی انجام داد که شبه نظامیان خود را اردوگاهی دارای پنج رده دیوار گلی پنهان کرده بودند.

شوکت سلطان افزود: با وجود آنکه هنوز شمارشی از اجساد انجام نداده‌ایم اما تصور می‌کنیم همگی شبه نظامیان در جریان این حمله کشته شده باشند.

سخنگوی ارتش پاکستان در ادامه با اشاره به هویت شبه نظامیان گفت:در میان آن‌ها عناصر خارجی نیز به چشم می‌خورد اما بعید به نظر می‌رسد در جریان این حملات افراد مهم القاعده کشته شده باشند.

پیشتر حملات ارتش پاکستان علیه نیرو‌های القاعده به دلیل مقومت قبایل محلی متوقف شده بود و طی سال اخیر چنین حمله‌ای در مناطق مرزی رخ نداده بود.

حملات هوایی ارتش پاکستان به مناطق مرزی تنها ساعاتی پس از ورود رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به کابل پایتخت افغانستان انجام گرفت.

چندی پیش جان نگروپونته رییس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا ادعا کرده بود که رهبران القاعده در پاکستان و در مناطق مرزی پناهگاهی امن یافته اند و به بازسازی و تجهیز خود مشغول هستند.

این ادعا بلافاصله توسط دولت پکستان تکذیب شد.

کد خبر 13488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز