همشهری‌آنلاین: بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه این هنر فن را به عنوان هنرهشتم یادآورشویم ودست آوردهای تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومی را ارج نهیم.

امروزه نقش روابط عمومی درتصمیمات استراتژیک سازمان، نقشی موثرقلمداد می‌شود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود. روابط عمومی صاحب سبک، به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان وجامعه، مسوولیتی خطیر درفرآیند تصمم‌گیری مدیران وشناخت افکارعمومی به عهده دارد.

روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.

از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت وبخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسوولیت ارتباطی سازمان‌ها، بنگاههای اقتصادی ونهاد های فرهنگی اجتماعی نمود تازه‌ای پیدا کرده است.

تفاهم اجتماعی از دیگر مفاهیم نوینی است که امروزه از عوامل تاثیر گذار درتوسعه جوامع انسانی محسوب می‌شود، و پدید آوردن آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند تلقی می‌شود. در این میان روابط عمومی می‌تواند با زمینه سازی برای ایجاد تفاهم میان سازمان‌ها و مخاطبان نقش کلیدی خود را ایفاء نماید.

روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه‌ای است تا باردیگر یادآورشویم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها است.

بانگاهی نو به روابط عمومی و جایگاه آن می توان گام‌های موثری را جهت رشد نظام ارتباطی کشور برداشت و این حرفه و تخصص را درجایگاه و منزلت حقیقی خویش قرارداد. روز ارتباطات و روابط عمومی را به دست اندر کاران پر تلاش دهکده جهانی روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض نموده امید واریم این روز نقطه عطفی درتوسعه و تحول روابط عمومی باشد.

انجمن روابط عمومی ایران

کد خبر 135381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز