سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین:روز سه شنبه 3 مرداد در چهاردهمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و متعاقب دیدار کاندولیزا رایس با مقامات اسرائیلی ،حملات هوایی،موشکی و توپخانه ای ارتش اسرائیل علیه مناطق غیر نظا می لبنان شدت گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از دو روز کاهش نسبی حملات هوایی و موشکی اسرائیل به بیروت بعد از ظهر سه شنبه مناطق جنوبی بیروت چندین بار بمباران شد.

همچنین از صبح سه شنبه بسیار از روستاها و شهرک های جنوب لبنان  هدف حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی قرار  گرفته به طوری که در یک مورد هفت عضو یک خانواده ازجمله چند کودک پس از اصابت موشک به یک خانه مسکونی در روستای نبطیه در جنوب لبنان  جان باخته اند.

 شبکه خبری الجزیره گزارش داد هواپیماهای اسرائیلی روز سه شنبه همچنین دشت المرجعین و الخیام را بمباران کردند. هواپیماهای اسرائیلی 11 نوبت شهر خیام و شش بار علی دبینرا هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

حملات هوایی صهیونیست‌ها به اطراف شهرک شیحین، علی باتولیه، الحوش و دیگر روستاهای نزدیک به شهر صور ادامه دارد.

نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله هم در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی لبنان روز سه شنبه دور جدیدی از شلیک موشک به شمال فلسطین اشغالی را آغاز کرد و شهر‌ حیفا را با 16 موشک هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد، شهرک‌های نهاریا و کرمئیل، جلیل علیا، روشن بینا، صفد و حتسور در سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

 از سوی دیگر شبکه‌ خبری الجزیره اعلام کرد: نیروهای اسراییلی پس از درگیری‌های گسترده با نیروهای مقاومت حزب الله در جنوب لبنان و متحمل شدن تلفات گسترده‌ و خسارات نظامی، در اطراف شهرک بنت الجبیل مستقر شدند.

الجزیره  افزوده است: به رغم اظهارات مقامات ارتش اسراییل مبنی بر تصرف شهرک بنت الجبیل، نیروهای اسراییلی پس از چند روز درگیری با نیروها و گروه‌های 15 نفر یا 10 نفره‌ حزب‌الله لبنان هم اکنون تنها در اطراف این شهرک و راه‌های ورودی به آن مستقر هستند و آن را محاصره کرده‌اند؛ اما درگیری‌های نظامی حزب‌الله و ارتش اسراییل در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جنگنده‌های اسراییل و واحد توپخانه‌ی ارتش اسراییل تمام نقاط منطقه‌ بنت الجبیل را هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد: به دلیل شیوه‌ا‌ی که حزب الله لبنان در اطلاع‌رسانی از وقایع جنگ اتخاذ کرده است، تقریبا اکثر رسانه‌های خارجی و عربی بر بیانیه‌های این حزب متمرکز شده‌اند و صحت اخبار منتشره از سوی ارتش اسراییل را براساس بیانیه‌های حزب‌الله می‌سنجند.

وی تاکید کرد: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد منطقه‌ بنت جبیل تحت اشغال نیروهای اسراییلی نیست و نیروهای این حزب در حال حاضر درگیری‌های گسترده‌ ایی را با سربازان اسراییلی در منطقه‌ بنت جبیل انجام می‌دهند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد: حزب‌الله لبنان در این بیانیه به رغم اعلام ارتش اسراییل مبنی بر پایان درگیری‌ها در بنت جبیل اعلام کرده است که نیروهای مقاومت اسلامی حزب‌الله درحال حاضر درگیری‌های بسیار سختی را با سربازان اسراییلی در این منطقه دنبال می‌کنند و تلفات و خسارات گسترده‌ای را به نیروهای اسراییلی وارد ساخته‌اند.

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اسراییلی در حال حاضر وارد منطقه‌ی مسکونی بنت جبیل نشده‌اند و تنها در مناطق ورودی غربی و شرقی این منطقه مستقر هستند و صدای درگیری‌ها در این منطقه همچنان به گوش می‌رسد.

وی افزود: ارتش اسراییل اعلام کرده است که پس از تسلط بر منطقه‌ مارون‌الراس و بنت جبیل درصدد به تصرف درآوردن روستاهای اطراف این مناطق است که تقریبا تعداد این روستاها بیش از 14 روستا است.

خبرنگار الجزیره اظهار داشت: حملات جنگنده‌های اسراییل به همراه حملات واحدهای توپخانه‌یی و ناوهای جنگی اسراییل از صبحسه شنبه به صورت مستمر شهر صور و روستاهای اطراف آن را هدف قرار داده است به طوری که حتی امداردسان‌ها نیز نمی‌توانند وارد این مناطق شوند و بسیاری از مجروحان در زیر آوارها جان داده‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما شاهد جان باختن بسیاری در این حملات هوایی و زمینی اسراییل بوده‌ایم به طوری که اجساد بسیاری از قربانیان همچنان در خیابان‌ها و خودروهای سواری باقی مانده است و امکان جمع‌آوری آنها وجود ندارد، زیرا حتی آمبولانس‌ها نیز هدف حملات موشکی جنگنده‌های اسراییلی قرار می‌گیرند.

خبرنگار الجزیره تاکید کرد: جنگنده‌های اسراییلی مناطق حادوف، زبدین، حاریص، سهل الخیام، کفر کلا و دبین را هدف حملات موشکی گسترده قرار داده‌اند و قربانیان این حملات تاکنون بیش از 30 تن بوده است. در این حملات سه منزل مسکونی در منطقه‌ی حاریص هدف قرار داده شد و براساس اطلاعات اولیه تمام ساکنین این منازل در زیر آوارها مانده‌اند.

 همچنین منطقه‌ نبطیه برای چندین بار متوالی هدف حملات موشکی قرار گرفت و قربانیان این حملات به 15 کشته و 23 تن زخمی رسیده‌اند.

همچنین جنگنده‌های اسراییلی در حمله به منطقه‌ حادوف و زبدین یک موسسه انجمن بشردوستانه را هدف قرار داده‌اند که وظیفه این موسسه امدادرسانی به قربانیان حملات نظامی اسراییل و جمع‌آوری کمک برای این قربانیان بوده است.

خبرنگار الجزیره اظهار داشت: تلفات لبنانی‌ها از آغاز جنگ تا کنون به 391 تن رسیده است. تعداد تلفات اسراییل نیز تاکنون به 41 رسیده است.

وی افزود: اسراییل در مارون‌الراس، بنت جبیل و روستاهای اطراف آن بیش از 500 حمله‌ هوایی انجام داده که این رقم برابر با استفاده از 150 تن بمب است.

کد خبر 1357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز