چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه‌اندیشه: نامیده شدن سال 85، به عنوان سال پیامبر اسلام(ص) سبب‌ساز یک حرکت بزرگ فرهنگی در میان پژوهشگران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه جهت نگارش و ترجمه کتاب‌هایی در باب ویژگی‌های شخصیتی این پیامبر بزرگ شد.

این مهم را می‌توان در مقایسه با سال‌های قبل به بررسی گذاشت . و اما کتاب «پیامبر اعظم، از نگاه قرآن و اهل بیت» تلاش کرده تا با بررسی آیات قرآنی مربوط به پیامبر (ص) و سخنان امامان در باب وی به بررسی ابعاد گوناگون شخصیتی پیامبر (ص) بپردازد.

کتاب پس از «پیش‌گفتار» و «درآمد» به فصل‌های زیر تقسیم شده است: دلایل پیامبری، حکمت پیامبری، پایان پیامبری، رسالت جهانی محمد (ص)، ویژگی‌های پیامبر(ص)، محمد از زبان محمد(ص) و محمد از زبان علی(ع).

نیز در همین زمینه موسسه  دو کتاب دیگر به چاپ خواهد رساند: نخست؛ «حکمت‌نامه پیامبر اعظم» که احتمالا بالغ بر 5 جلد خواهد شد و مجموعه رهنمودهای اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی پیامبر(ص) را در بر خواهد داشت و دیگر؛ «سیره اخلاقی و عملی پیامبر اعظم(ص)» که به بررسی کردارهای حکیمانه پیامبر(ص) اختصاص خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که موسسه فرهنگی دارالحدیث قم، از جمله موسساتی  است که در حوزه حدیث و حدیث پژوهی مبادرت به چاپ کتاب‌ها و دایره‌المعارف‌های بی‌شماری کرده است.

اطلاعات بیشتر:

نویسنده: محمد محمدی ری‌شهری
مترجم: حمید‌رضا شیخی
ناشر: موسسه فرهنگی دارالحدیث قم
نوبت و تاریخ چاپ: اول- 1385
شمارگان: 2000
نسخه بها: 20000 ریال

کد خبر 13591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز