شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس استرالیا یک پزشک را متهم کرد زندگی بیماران را به خطر انداخته و با بی‌ا‌حتیاطی باعث آسیب دیدن جدی بیماران در نتیجه شیوع بیماری هپاتیت C در یک کلینیک در ملبورن شده است.

outbreak

به گزارش خبرگزاری فرانسه این پزشک 61 ساله پس از تحقیقاتی یک ساله درباره اتهاماتی که بیماران در این مرکز پزشکی به هپاتیت C آلوده شده‌اند که مممکن است به سیروز کبدی و سرطان کبدی بینجامد، با 162 مورد اتهام روبه‌رو است.

پلیس ایالت ویکتوریای استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "به این پزشک 54 اتهام در هریک از این موارد، انجام عملی که حیات افراد را به خطر انداخته است، قصوری که باعث آسیب وخیم شده است و بی‌احتیاطی که به آسیب جدی انجامیده است، وارد آمده است."

دکتر جیمز لاتهام پیترز، متخصص بیهوشی، جمعه 27 مه برای مدت کوتاهی در دادگاه بخش ملبورن حضور یافت، و با گذاشتن وثیقه تحت شرایط سختی، از جمله اینکه دیگر به پزشکی نپردازد، آزاد شد.

معاون رئیس دادگاه، جلنا پاوویک، گرچه وثیقه را پذیرفت، اما گفت پیترز نمی‌تواند در سرویس‌های پزشکی کار کند یا با شاهدان دادستان تماس بگیرد.

مقامات استرالیا تحقیق درباره شیوع مشکوک هپاتیت C به صورت یک خوشه از افراد را در ابتدای سال 2010 مورد بررسی قرار دادند، و نهایتا حدود 50 زن را یافتند که این عفونت را در حین درمان در یک کلینیک در ملبورن در فاصله سال‌های 2008 تا 2009 گرفته بودند.

پلیس ویکتوریا گفت نمی تواند در مورد چگونگی انتقال عفونت‌های ادعایی، پیش از دادگاه، اظهار نظر کند.

پلیس افزود که گروهی از زنان که در درمانگاه کرویدون در فاصله 2008 تا 2009 درمان شده‌اند، هنوز تحت آزمایش قرار دارند، و از آنها خواسته شده است برای بررسی به اداره بهداشت مراجعه کنند.

برخی افراد ممکن است بدون درمان از هپاتیت C بهبود پیدا کنند، اما در موارد دیگر درمان ضروری است.

کد خبر 136145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز