همشهری‌آنلاین: استیو جابز با حضوری امیدوار کننده در کنفرانس اپل به معرفی خدمات جدید اپل پرداخت، برنامه ای که به کاربران کمک می کند با استفاده از هر یک از ابزارهای اپل به فایلها و اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

استیو جابز برای معرفی سرویس جدید شرکت اپل به نام iCloud مرخصی پزشکی خود را ترک کرده و در کنفرانس توسعه دهنگان شرکت اپل حضور پیدا کرد. این سرویس رایگان می‌تواند محتوی اطلاعاتی از قبیل ایمیل‌ها، برنامه‌ها، اسناد و فایلهای صوتی و تصویری را بر روی یک سرور آنلاین با یکدیگر منطبق سازد تا کاربر بتواند با استفاده از هر ابزاری به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

به گزارش مهر، جابز در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در سان فرانسیسکو، iCloud را دیدگاه بزرگ بعدی اپل خواند. به گفته وی از گذشته مردم تمامی اطلاعات خود را با یک رایانه منطبق می‌کردند، اما اکنون این یک سنت منسوخ است. جابز گفت: امروزه هر ابزاری حاوی موسیقی، عکس و مدارک و اسناد نوشتاری است و منطبق ساختن تمامی این محتوی‌های متفاوت انسان را دیوانه می‌کند.

iCloud به کاربر این اطمینان را می‌دهد که یک فایل موسیقی و یا یک برنامه جانبی موجود بر روی یک گوشی تلفن همراه می‌تواند به صورت خودکار بر روی دیگر ابزارها نیز فعال باشد. این برنامه همچنین به کاربران امکان می‌دهد فایلهای نوشتاری و عکسهای خود را در میان چندین ابزار با یکدیگر هماهنگ و منطبق کنند.

بخش ذخیره موسیقی این برنامه توجه بیشتری را به خود جلب کرد زیرا این بخش از برنامه می‌تواند فایلهای موسیقی خریداری شده از iTunes را با دیگر ابزارهای اپل منطبق کند اما در صورت داشتن اشتراک یکساله اپل، این شرکت امکان استفاده از موسیقی هایی که از iTunes خریداری نشده اند را نیز به کاربر داده و در صورت وجود فرد می تواند آن را در آرشیو خود ذخیره کند.

جابز به این موضوع اشاره کرد که اپل پیش از این نیز سیستم ابرهای محاسباتی را مورد آزمایش قرار داده است. وی با اشاره به خدمات Mobile Me اپل که موفقیت چندانی نداشت گفت شاید این سرویس ذخیره اطلاعاتی موفقیتی در پی نداشت اما از آن تجربه اطلاعات زیادی فرا گرفتیم.

کنفرانس اپل معمولا یک سنت رایج و معمول دارد و آنهم معرفی آی-فن جدید اپل است اما جابز این مراسم را با گفتن این جمله که می‌خواهم درباره روح محصولات اپل صحبت کنم آغاز کرده و نشانه‌ای از رونمایی از آی-فن جدید مشاهده نشد.

در این مراسم جابز همچنین به سیستم عامل iSO 5 نیز پرداخت، سیستم عامل ویژه آی-فن، آی-پد و آی-پاد لمسی که در آن ترکیب و به هم پیوستگی شدیدی میان سیستم عامل و شبکه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر، مرورگر سفری و فعال شدن سریع دوربین عکاسی مشاهده می‌شود. اپل همچنین جزئیاتی درباره سیستم عامل Lion ارائه کرد که ویژه رایانه‌های روی میزی و لپ تاپها ساخته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، استیو جابز از اوایل سال جاری به دلیل بیماری به مرخصی پزشکی رفت اما در ماه مارچ برای معرفی آی-پد 2 بازگشت غیر منتظره‌ای از خود به نمایش گذاشت. روز گذشته نیز وی بار دیگر با وضعیتی لاغرتر و تکیده تر از بار پیش برای حضور در کنفرانس اپل بر روی صحنه ظاهر شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲