پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

این مجله تلاش می‌کند به مسائل مرتبط با کلیه و بیمارهای کلیوی بپردازد. در این مطلب ابتدا به سنگ کلیه اشاره می‌شود. گاهی اوقات علائم سنگ کلیه به هیچ‌وجه بروز نمی‌کند، بنابراین حتی شما نیز از وجود آن بی‌اطلاع هستید.

kidney۴۰۰

درد

احتمالا درد، بارزترین علامت سنگ کلیه است. درد کلیه که نوعی درد انقباضی است، هنگام شروع انقباض عضلات دیواره حالب احساس می‌شود. درد صرفا یک واکنش طبیعی نسبت به تلاش سنگ کلیه برای رسیدن به ناحیه مثانه است.ممکن است این درد از کمر تا کشاله ران احساس شود و می‌تواند در پهلو یا وسط شکم وجود داشته باشد که به محل قرارگرفتن سنگ بستگی دارد. از طرفی، درد می‌تواند به ناحیه کشاله ران نیز برسد.

افزایش دفع ادرار یا عدم توانایی در دفع ادرار

ممکن است علائم سنگ کلیه هنگام حرکت سنگ کلیه از حالب به داخل مثانه بروز کند. علائم سنگ کلیه مورد به مورد متفاوت است. ممکن است برخی از افراد مبتلا به سنگ‌کلیه قادر به کنترل میل به دفع ادرار خود نباشند، حال آنکه برخی دیگر احساس دفع ادرار دارند اما ادراری دفع نمی‌شود.

حالت تهوع و استفراغ

به‌دلیل ارتباط با روده‌ها، حالت تهوع و استفراغ 2 علامت سنگ کلیه است که ممکن است شخص مبتلا آن را تجربه کند.

دو علامت نهایی ادرار چرکی و سوزش ادرار

ادرار چرکی حاکی از وجود میکروب در ادرار است. برخلاف خون، معمولا چرک در ادرار به‌سختی مشاهده می‌شود. برای تشخیص قطعی وجود چرک در ادرار انجام آزمایش ادرار ضروری است.سوزش ادرار به معنی احساس سوزش هنگام دفع ادرار است که بدترین تجربه ممکن به‌شمار می‌رود.

ایزاین آرتیکلز
ترجمه: اعظم محمودوند

کد خبر 137457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز