سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طلاق بر حسب سن کودکان و زمان طلاق والدین تاثیرات متفاوتی بر کودکان دارد

divorce

ممکن است در مورد اختلافات شدید زناشویی، جدا شدن والدین در درازمدت به نفع کودک باشد، اما درک تغییراتی که در روند طلاق رخ می دهد، برای کودک مشکل است.

رفتن از خانه‌ای با حضور پدر و مادر به خانه‌ای با یکی از والدین، با در مواردی که سرپرستی دوگانه مطرح است و کودک به طور هفتگی میان دو خانه جابه جا شود، ممکن است برای کودک بسیار تشویش‌آور باشد.

سازگاری این روند گذار برای کودک بسیار مشکل است. در واقع مهم این است که کودک درک کند که والدین او گرچه ازهم جداشده‌اند، هنوز هنگامی مسائل مربوط به او مطرح است، با هم همکاری می‌کنند.

نکته دیگر این است که والدین باید هنگام صحبت با کودکان درباره طلاق و تغییراتی که به دنبال آن به وجود می‌آید، موضع مشترکی داشته باشند.

نکته مهم این است که به کودکان زمان و فضای لازم داده شود تا بتوانند از والدین‌شان درباره این تغییرات سوال کنند و اطلاعات در این مورد به صورتی سرراست و متناسب با سن‌شان در اختیارشان قرار گیرد.

اگر کودک احساس کند در فرآیند طلاق همچنان از عشق و حمایت والدین‌اش برخودار است، بهتر می تواند با این تغییر سازگار شود.

والدین باید مراقب باشند که کودک چطور خودش را با طلاق تطبیق می‌دهد. حفظ یک روتین روزانه مداوم برای کودک در طول روند طلاق تا حدی به خنثی ‌شدن اثر تغییرات ناشی از طلاق کمک می‌کند.

کودک نیاز دارد زمان‌هایی را با هر یک از والدین بگذراند. همچنین والدین باید ترتیبی دهند که طلاق مانع در شرکت کودک در فعالیت‌های گروهی با سایر کودکان نشود. این اقدام به جلوگیری از اختلال در مهارت‌های اجتماعی کودک در روند طلاق کمک می‌کند.

WebMD

کد خبر 137601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز