یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد که امنیت در حوزه فن‌آوری اطلاعات و توسعه آن، دو برنامه اساسی دولت است.

internet

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی حکیم‌جوادی، اظهار کرد: امروزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا جای خود را به خوبی پیدا کرده است، به طوری که از این علم به عنوان انقلاب پنجم یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این پنج انقلاب در زندگی صنعتی بشر نقش بسزایی داشته‌اند، افزود: برای رشد و تکمیل هر انقلاب صنعتی نیم قرن زمان لازم است، در صورتی که این موضوع در حوزه ارتباطات کاملا متفاوت است، چراکه این فن‌آوری کم‌تر از دو دهه وارد بازار جدی فعالیت شده است.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: تاثیری که فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... می‌گذارد، به شدت قابل ملاحظه است.

حکیم‌جوادی یکی از راهبردهای اساسی کشورها برای جهش و برون رفت از بحران اقتصادی و فقر را فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر دغدغه دیگر کشورها ارتباطات و پهنای باند نیست ولی ما در مرحله گذر هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه فن‌آوری اطلاعات هنوز جایگاه اصلی خود را در میان کشورهای منطقه پیدا نکردیم و بر اساس برنامه چهارم توسعه باید در زمینه فن‌آوری اطلاعات در جایگاه دوم منطقه باشیم، اما در حال حاضر در رتبه نهم منطقه قرار داریم.

معاون وزیر ارتباطات دلیل انتخاب فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای برون‌رفت از فقر و بحران اقتصادی را گستردگی و ایجاد اشتغال بالا در این صنعت عنوان کرد و یادآور شد: توجه به امنیت فن‌آوری اطلاعات و بومی‌سازی آن از برنامه اصلی وزارت‌خانه ارتباطات است.

حکیم جوادی با بیان اینکه دولت حمایت‌های ویژه‌ای را برای توسعه این صنعت در حال پیاده‌سازی دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال 2015 در کشور دو میلیارد کاربر از پهنای باند بالا استفاده کنند. بر اساس این پیش‌بینی در سال 2015 در‌آمد اپراتورها در کشور 994 میلیارد دلار خواهد بود.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: این حوزه از سودآورترین بخش‌های اقتصادی است که کشش و تقاضا در آن به اندازه کافی وجود دارد.

حکیم‌جوادی تصریح کرد: وزارتخانه ارتباطات و اطلاعات از نخستین وزارتخانه‌هایی بود که موضوع خصوصی‌سازی را با موفقیت انجام داد.

وی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید 80 درصد گردش‌های مالی در بانک‌های کشور، 100 درصد تعاملات اداری، 75 درصد خدمات الکترونیک به مردم و 30 درصد آموزش‌ها به صورت الکترونیکی باشد.

کد خبر 138117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز