همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش حقوق موظفین و بازنشستگان کشوری در تیر ماه جاری اعمال خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری ،' ایراندخت عطاریان' افزود: بر‌اساس مصوبه هیات وزیران ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند(ج) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه برای سال جاری به میزان 700 ریال تعیین شده است.

وی اظهار داشت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات اصلاح احکام بازنشستگان در معاونت فنی صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شده است و تا پایان تیرماه برای بازنشستگان احکام جدید صادر می‌شود.

عطاریان تاکید کرد: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش 10درصدی سالانه حقوق بازنشستگان مربوط به سه ماهه اول سال در حقوق تیرماه آنان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: متوسط حقوق موظفین و بازنشستگان کشوری در سال گذشته 550 هزار تومان بود که این میزان امسال به 605 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری بر‌اساس بار مالی ناشی از افزایش 10درصدی ماهانه بالغ بر 664 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که پرداخت این مقدار اعتبار بدون حمایت دولت امکانپذیر نیست.

عطاریان با اشاره به اینکه ارتقای معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان جزو برنامه‌های اصلی دولت دهم است، اظهار داشت: در 2سال اخیر با همت مسئولان دولت و اهتمام ویژه رئیس جمهوری حقوق بازنشستگان تغییرات اساسی و چشمگیری داشته است، به‌طوری که میزان دریافتی شمار زیادی از بازنشستگان با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری رشد قابل توجهی کرده است.

وی با اشاره به حمایت دولت در گسترش خدمات رفاهی و فرهنگی برای بازنشستگان گفت: خوشبختانه امسال در بودجه کل کشور با رویکرد حمایتی دولت برای بازنشستگان در بخش خدمات رفاهی افزایش 500 میلیارد ریالی داشته‌ایم که این نشان از توجه دولت به نیازمندی‌های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان دارد.

عطاریان ارائه تسهیلات رفاهی اعم از پرداخت وام ضروری و وام ودیعه مسکن را از دیگر اقدامات دولت در سال جاری عنوان کرد و گفت: در طی ماه‌های آینده درخصوص پرداخت این تسهیلات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

کد خبر 138377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز