جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش باران سنگین پنجشنبه شب در پایتخت چین که در دو دهه گذشته بی سابقه توصیف شد، کلان شهر پکن با جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر را فلج کرد.

 بارش باران پکن را فلج کرد

به گزارش ایرنا از پکن، براثر بارش باران شدید، ترافیک سنگین در سطح شهر و آبگرفتگی معابر در مدت چند ساعت بسیاری از راه های تردد خودروها و وسایل نقلیه کوچک و بزرگ اعم از دوچرخه ها و موتورسیکلت ها بسته شد.

بارندگی سنگین در چند نقطه پکن که 20 میلیون نفر جمعیت دارد باعث شد تا فقط در مدت یک ساعت 35 میلیمتر باران ببارد. این میزان در برخی از مناطق به 165 میلیمتر رسید.

گزارش رسانه‌های گروهی چین حاکی است که روز گذشته صدها پرواز درفرودگاه بین‌المللی پکن متوقف شد و بسیاری از آنها روز جمعه انجام شده است.

بارش باران همچنین موجب شد برخی از خطوط مترو پکن از جمله خط شماره یک در مرکز این شهر برای چندین ساعت به دلیل ورود آب به داخل سالن‌های مترو بسته شود.

در کمربندی شماره سه شهر که اکنون به بخشی از مرکز شهر تبدیل شده است و تقریبا بیشترین تردد در آن صورت می‌گیرد ، سطح آب در برخی معابر تا زانو رسید.

بیش از 7 هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی دیروز به سراسر پکن اعزام شدند تا به مردم و خودروها برای تردد مساعدت کنند.

بارندگی همچنین موجب شد تا بسیاری از دانش آموزانی که کلاس‌های آنها بعد از ظهر تمام می‌شود ساعت‌ها در مدارس باقی بمانند. برخی از دانش آموزان گفته‌اند که مسافتی را که در مدت یک ساعت برای رسیدن به خانه طی می‌کردند دیروز در مدت 6 ساعت طی کرده‌اند.

ناظران امور اجتماعی بر این باورند که بارش باران سنگین از این نوع نشان داد که کلان شهر پکن به رغم پیشرفت های زیاد سال های اخیر همچنان در قبال بلایای طبیعی به طور جدی آسیب پذیر است.

آبگرفتگی و جاری شدن سیل در ایستگاه های مترو از جمله در خطوط شماره یک و 13 نیز نشان داد که در ساخت و ساز برخی از ایستگاه‌ها تدابیر ایمنی و استانداردها مراعات نشده است.

کد خبر 138467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز