یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

یهودیان خیبر، همچون پایگاه دشمن، علیه اسلام عمل می‌کردند. آنان، به‌رغم پیمانی که با مسلمانان داشتند، خیبر را کانون مبارزه با اسلام قرار داده و تا می‌توانستند، مشرکان را کمک کرده و علیه اسلام می‌شوراندند.

پیامبر اسلام(ص) تصمیم گرفت ریشه فتنه را درآورد، برای همین مسلمانان با 1600نفر، خود را به قلعه‌های خیبر رساندند. یهودیان به قلعه‌های خود پناه برده و قلعه‌ها را به روی خود بستند. مسلمانان قلعه‌ها را یکی پس از دیگری گشودند ولی فتح دو قلعه آخر 10 روز به طول انجامید. حضرت رسول اکرم(ص) پس از اینکه عده‌ای از اطرافیانش موفق به فتح آن دو قلعه نشدند، فرمود: فردا پرچم جنگ را به مردی می‌دهم که جنگجویی است که فرار نمی‌کند، خدا و رسول خدا(ص) را دوست دارد، خدا و رسولش نیز او را دوست دارند و خدای تعالی خیبر را به دست او فتح می‌کند. فردا حضرت علی(ع) حاضر شد و حضرت رسول(ص) پرچم را به دست او سپرد. حضرت علی(ع) به سوی خیبر شتافت و پس از آنکه پهلوانان یهود را به هلاکت رساند قلعه خیبر را در 24 رجب سال هفتم قمری به دست مبارک خویش فتح کرد.

1360 شمسی: سوء قصد نافرجام منافقین

ششم تیر ماه سال1360 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران درحالی که مشغول سخنرانی بودند، توسط منافقین کوردل مورد سوءقصد قرار گرفتند و پس از جراحت شدید به مدت 42روز تحت معالجه قرار داشتند. خوشبختانه امام جمعه محبوب تهران و نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع، از این سوءقصد به دلیل کامل عمل نکردن بمب، جان سالم به‌در بردند اما جراحات شدیدی بر ایشان وارد شد. تقدیر الهی چنین رقم خورده بود که ایشان برای آینده نظام حفظ و افتخار جانبازان انقلاب اسلامی شوند. حضرت امام‌خمینی(ره) در پیامی فرمودند: من به شما خامنه‌ای عزیز،‌ تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت کرده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.

1976 میلادی: هواپیماربایی از فرودگاه رژیم صهیونیستی

در روز 27 ژوئن 1976 میلادی اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین، یک هواپیمای متعلق به شرکت ایرفرانس را که از پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی عازم پاریس بود، ربودند و در فرودگاه انتبه در اوگاندا به زمین نشستند. ربایندگان هواپیما سپس از 206 مسافر هواپیما، 100نفر را آزاد کردند و بقیه را که بیشتر یهودی و تبعه رژیم صهیونیستی بودند به گروگان گرفتند و رهایی آنان را موکول به آزادی 53 زندانی عرب در کشورهای مختلف کردند. در هفتمین روز ربودن هواپیمای ایرفرانس از طرف مبارزان فلسطینی، یک گروه کماندویی صهیونیست در فرودگان انتبه فرود آمد و در جریان یک عملیات نیم‌ساعته پس از انهدام 11هواپیمای میگ متعلق به نیروی هوایی اوگاندا و کشتن 7نفر از ربایندگان هواپیما و 20سرباز اوگاندایی،‌ گروگان‌ها را آزاد کردند و با خود بردند.

1995 میلادی: کودتای پسر علیه پدر در قطر

شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی، امیر سابق قطر، از سال1972 میلادی امیر قطر بود. هنگامی‌که او در سوئیس به‌سر می‌برد، پسرش شیخ حمد‌بن خلیفه بن حمد آل ثانی ولیعهد این کشور با استفاده از این فرصت و با بهره‌گیری از زمینه‌سازی‌های قبلی در
27 ژوئن 1995 میلادی پس از خلع پدرش، قدرت را به دست گرفت و مجلس خانوادگی قطر نیز این انتقال قدرت را تایید کرد. شیخ خلیفه تلاش‌هایی برای بازپس‌گیری قدرت انجام داد که سرانجامی نداشت.

کد خبر 138656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز