تلاش بی‌وقفه علامه امینی در دوران زندگی‌اش باعث ضعف جسمانی ایشان شد که منجر به بیماری و زمینگیر شدنشان در 2سال آخر عمر شد.

علامه امینی

خستگی‌ها و تحمل رنج‌های علامه امینی در راه اعتلای دین اسلام و مذهب تشیع و تحصیل و تدریس معارف اهل بیت‌(ع) در ظهر روز جمعه 12تیرماه 1349شمسی به پایان رسید و صاحب‌ الغدیر، آن پیر فرزانه و پرمایه، پس از 68 سال تلاش و کوشش، به دیدار یار شتافت تا از دست صاحب غدیر و از چشمه زلال کوثر بیاشامد و غبار خستگی را از تن بزداید. او رفت اما الغدیر وی چراغ خانه دل‌های با صفا و مشعل هدایت امت تا طلوع خورشید ولایت شد. پس از انتقال پیکر مطهر علامه امینی به عراق، در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف نیز پیکر علامه با شکوه فراوانی تشییع شد و پس از طواف دادن پیکر بر گرد آستان مقدس علوی، به وصیت خودشان، در حجره‌ای از کتابخانه امیرالمومنین علی(ع) که خود بنیانگذار آن بود به خاک سپرده شد.

1367شمسی: حمله جنون‌آمیز آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری

در دوازدهم تیرماه سال 1367شمسی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم جنون‌آمیز و عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت‌پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت. این هواپیما حامل 298مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما 66کودک زیر 13سال و 53زن بودند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی‌ برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند.

1187میلادی: شکست صلیبیون

در 3 جولای سال 1187 میلادی صلاح‌الدین ایوبی، لشکر صلیبیون را در نزدیکی دریاچه طبریه شکست داد. در این جنگ فرماندهان صلیبی از جمله‌گی دولوزینیان، پادشاه بیت‌المقدس، کنت ریمون، حاکم طرابلس، ژراردو ریدو فورد استاد اعظم فرقه مخوف تامپل و لشکر صلیبیون که نزدیک به یک قرن بر فلسطین تسلط داشتند به سختی از سلطان صلاح‌الدین ایوبی شکست خوردند. صلاح‌الدین به‌رغم فجایعی که صلیبیون در دوران حکمرانی خود در فلسطین مرتکب شده بودند، نسبت به اسیران رأفت اسلامی به خرج داد و آنها را مجازات نکرد. او تنها دستور قتل تعدادی از راهبان فرقه مخوف تامپل و فرقه هوسپیتالیه را به خاطر جنایاتشان صادر کرد. سلطان صلاح‌الدین پس از این پیروزی، شهر بیت‌المقدس را محاصره کرد. شهر مدت کوتاهی پس از محاصره تسلیم شد.

1642میلادی: مرگ ملکه تبعیدی

ماری مدیچی، ملکه فرانسه در 26آوریل 1575در خانواده بزرگ مدیچی زاده شد. او ششمین فرزند فرانچسکوی اول، دوک بزرگ توسکانی بود. در دسامبر سال 1600 به ازدواج هانری چهارم، پادشاه فرانسه درآمد و پس از مرگ همسرش به عنوان نایب‌السلطنه پسرش، لویی سیزدهم بر فرانسه حکومت کرد. با به قدرت رسیدن لویی سیزدهم تبعید شد و تا پایان زندگی‌اش در درگیری با پسرش به سر برد. او سالیان آخر عمرش را به سفرکردن در دربارهای مختلف اروپایی در آلمان و سپس در انگلستان گذراند بدون آنکه هیچ‌گاه بتواند به فرانسه بازگردد. سرانجام در 3 جولای سال 1642در شهر کلن جان سپرد و جنازه‌اش بدون مراسمی درخور به فرانسه بازگردانده شد.

کد خبر 139182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز