همشهری آنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر این‌که برای هرگونه تقابل و تعامل راهبردی از دریا استفاده حداکثری خواهیم کرد، اظهار داشت: عرصه حرکت دریایی ما تنها خلیج‌فارس و دریای عمان نخواهد بود.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی صبح امروز در اولین همایش نیروی دریایی راهبردی سخنرانی کرد.

جلیلی با اشاره به این‌که اقتدار دریایی یک ضرورت راهبردی است تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دریایی موجب کاهش تهدیدها از این ناحیه خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی پایداری بر حقوق ملت‌، مقابله با متجاوز و خیرخواهی برای همسایگان را ویژگی‌های اساسی سیاست دفاعی جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند و نباید اهداف و منافع جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد.

جلیلی با اشاره به این‌که آمریکا در تقابل راهبردی با ایران شکست‌خورده است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌لحاظ راهبردی پایدارترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر این‌که برای هرگونه تقابل و تعامل راهبردی از دریا استفاده حداکثری خواهیم کرد، اظهار داشت: عرصه حرکت دریایی ما تنها خلیج‌فارس و دریای عمان نخواهد بود.

کد خبر 140068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز