سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایمن الظواهری نفر دوم گروه تروریستی القاعده استراتژی جدید جورج بوش رییس جمهوری آمریکا درباره عراق را به باد تمسخر گرفت.

به گزارش آسوشیتد پرس، ایمن الظواهری در نواری ویدئویی که هنوز برای وب سایت‌های اینترنتی ارسال نشده و توسط موسسه سایت(SITE) در واشنگتن ردیابی شده و انتشار یافته است، اعلام کرد: "من از او (جورج بوش) می‌پرسم چرا قصد اعزام 20 هزار نیرو به عراق را دارد و چرا 50 تا 100 هزار نیرو به این کشور اعزام نمی‌کند.

الظواهری  افزوده است: پس کل نیرو‌هایت را به عراق بفرست تا توسط مجاهدین نابود شوند و دنیا از اعمال شریرانه تو آزاد شود. عراق قادر است ارتشی ده‌ها برابر عظیم تر از ارتش تو را (در خاک خود) دفن کند.

الظواهری در این نوار ویدئویی 14 دقیقه‌ای کاملا آرام سخن گفته و به استثنای 90 ثانیه‌ای که در آن انگشتان دست خود را به حالت اشاره به طرف دوربین می‌برد(حالتی که خاص وی است) در بقیه لحظات ظاهری متین دارد.

الظواهری آنگونه که آسوشیتد پرس گزارش می‌دهد در این نوار ویدئویی با دستاری  سفید ظاهر شده و در حالی که پشت به پرده‌ای مشکی دارد سخن می‌گوید.

این پیام ویدئویی اولین پیامی است که القاعده در واکنش به استراتژی جدید جورج بوش در عراق ارسال می‌کند. این درحالی است که دولت آمریکا هدف خود از ارسال 20 هزار نیرو به عراق را سرکوب نیرو‌های القاعده اعلام کرده است.

کد خبر 14019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز