مشرف‌شده‌ها به عمره تا 5سال نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: افرادی که یک‌بار به عمره مشرف شده‌اند، می‌توانند درصورت کمبود ثبت نامی‌ها، پس از 5 سال دوباره ثبت نام کنند. حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسگر افزود: با وجود افرادی که 17 سال در نوبت تشرف به حج تمتع هستند، امکان ثبت نام جدید برای حج تمتع وجود ندارد. اما ثبت‌نام عمره از شهریورماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته 500 هزار تومان برای ثبت نام عمره پرداخت می‌شد، اظهار داشت: در ثبت نام‌های جدید براساس تصویب شورای‌عالی حج، عمره‌گزاران باید جهت ثبت نام 800 هزار تومان پرداخت کنند. قاضی عسگر با رد اینکه برخی می‌گویند روزهای عمره به 10 روز کاهش یافته است، گفت: سفر عمره مفرده مانند سابق 12 روز است.

وی در رابطه با درخواست سعودی‌ها مبنی بر اعزام زائران ایرانی از ابتدای ذیقعده به عربستان نیز گفت: به‌دلیل محدودبودن گنجایش فرودگاه مدینه از ما خواستند که زائران خود را زودتر به این کشور اعزام کنیم که این مهم برای ما امکان‌پذیر نیست. قاضی عسگر گفت: به‌دلیل آنکه خانه‌ها جهت اسکان زائران گرفته شده و زمان اسکان نیز مشخص است، ما نمی‌توانیم این کار را در سال‌جاری عملی کنیم. وی در رابطه با موضوع گردشگری دینی و تاثیر آن بر فرهنگ مردم کشورمان نیز اظهار داشت: باید یک تعریف جدید برای گردشگری دینی در کشور بکنیم که متأسفانه هنوز این تعریف در کشور ما وجود ندارد.

کد خبر 140527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز