همشهری آنلاین: تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح ضروری است و می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.

تخم‌مرغ

نیازهای تغذیه‌ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است. حتی در افرادی که کلسترول خونشان بالاست نبایستی مصرف تخم‌مرغ را قطع کرد و این افراد می‌توانند 3-2 عدد در هفته دریافت کنند. زیرا با کاهش دریافت کلسترول از طریق غذا ، سنتز داخلی کلسترول در بدن افزایش یافته و حتی ممکن است بیشتر از قبل شود.

به گزارش سلامت نیوز نکته قابل توجه آن است که قسمت اعظم چربی‌های موجود در زرده‌ تخم‌مرغ، از نوع غیراشباع هستند و هیچ ارتباطی با افزایش کلسترول ندارند بنابراین از کلسترول تخم‌مرغ نهراسید و روزانه یک عدد تخم‌مرغ مصرف کنید.

more نکته بهداشتی روز: چربی‌های اشباع‌شده در برابر چربی‌های اشباع‌ ‌نشده

با این حال خیلی از افراد فکر می‌کنند تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای که عمدتا در روستاها تولید می‌شوند مواد غذایی غنی‌تری از تخم‌مرغ‌های سفید دارند اما باید گفت که نسبت دقیق سفیده و زرده این گونه تخم‌مرغ‌ها در مقایسه با نوع سفید آن دارای ارزش غذایی تقریبا یکسانی است.

رنگ تخم‌مرغ‌ها خیلی ساده با توجه به نوع نژاد مرغ تخمگذار قابل تغییر است و حتی با دستکاری ژنتیکی و یا تغییر در جیره غذایی مرغ‌ها هم می‌توان رنگ تخم‌مرغ را به دلخواه تعیین کرد.

کد خبر 141370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز