همشهری آنلاین -زهره بانی: آموزش کودکان نوپا برای استفاده از دستشویی یکی از مراحل نسبتا دشوار است که توجه و تمرین مستمر می‌طلبد تا کودک نوپا بتواند این مهارت را به خوبی بیاموزد

آموزش استفاده از دستشویی در کودکان

بچه ها با هم متفاوت هستند اما اینکه دختر بچه‌ها زودتر از پسر بچه‌ها از پوشک گرفته می‌شوند، کاملا درست است.

در تحقیقی که از سوی دانشگاه ویسکانسین انجام شد و دو سال طول کشید، محققین دریافتند که پوشک دختر بچه‌ها در 32/5 ماهگی خشک می‌ماند و پسربچه‌ها در 35 ماهگی، دختربچه‌ها در 24 ماهگی علاقه به استفاده از لگن نشان می‌دهند و پسر بچه‌ها در 26 ماهگی، دختر بچه‌ها در 26 ماهگی می‌توانند برای دو ساعت خشک بمانند و پسربچه‌ها در 29 ماهگی و  بالاخره این که دختر بچه‌ها در 26 ماهگی می‌توانند نیاز خودشان به دستشویی را اعلام کنند و پسر بچه‌ها در 29 ماهگی.

در سال 2008 یک مطالعه در برزیل مشابه همین تفاوت‌ها را در بین کودکان پسر و دختر نشان داد بدین شکل که در 24 ماهگی 27.8 درصد از دختران از پوشک بی نیاز شدند و این رقم در مورد پسر بچه‌ها 21.4 درصدبود و در همین سن 24 ماهگی، 10.6 درصد از دختران شبها هم دیگر نیاز به پوشک نداشتند و این رقم در مورد پسربچه‌ها 6.8 درصد را نشان داد.

ضمنا دانشمندان دریافتند اکنون کودکان دیرتر از گذشته از پوشک گرفته می‌شوند. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد کودکان در گذشته بین 18 تا 24 ماهگی می‌آموختند که از دستشویی استفاده کنند اما کودکان فعلی بین 22 تا 30 ماهگی این مهارت را می‌آموزند.

کد خبر 141448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز