یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «داستان اسباب‌ بازی» و ماجراجویی‌های شخصیت‌های این انیمیشن همچنان ادامه خواهد داشت.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 612

«تام هنکس»، بازیگر سینما که در سه قسمت قبلی این مجموعه‌فیلم صدای خود را به شخصیت اصلی قصه، « وودی گاوچران» قرض داده، می‌گوید در صحبت با تهیه‌کنندگان «داستان اسباب‌بازی» متوجه شده آنها قصد ساخت چهارمین قسمت آن را نیز در برنامه‌شان دارند.

کار نوشتن فیلم‌نامه قسمت جدید شروع شده و قرار است تا اواخر سال جاری میلادی آماده شود. با این‌که فیلم‌نامه‌نویسان هنوز در حال کار روی قصۀ فیلم هستند، اما سازندگان ترجیح می‌دهند هیچ‌چیز دربارۀ خط اصلی قصه به خبرنگاران نگویند.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 612با وجود این، درگوشی به‌تان بگویم که طبق شنیده‌ها «وودی» و بقیۀ اسباب‌بازی‌ها این‌بار هم راهی یک سفر هیجان‌انگیز به یک نقطۀ تازه می‌شوند. در چهارمین قسمت انیمیشن «داستان اسباب‌بازی»، چند شخصیت جدید هم حضور خواهند داشت. البته هنوز معلوم نیست «اندی»، شخصیت نوجوان فیلم و صاحب اسباب‌بازی‌ها که در قسمت های قبلی همیشه نقش کوتاهی داشت، در قسمت تازه نیز حضور دارد یا خیر.

کمپانی«والت دیزنی» که «داستان اسباب بازی 4» را با همکاری شرکت کامپیوتری«پیکسار» تهیه می‌کند، از «لی اونکریچ»، سازندة قسمت سوم فیلم دعوت به همکاری کرده است.

اولین قسمت «داستان اسباب بازی» در سال 1995میلادی به نمایش درآمد و نوع تازه‌ای از انیمیشن را به دوستداران فیلم‌های کارتونی معرفی کرد؛ انیمیشنی که بدون کمک دست انیماتورها و به‌کمک کامپیوتر تولید شد. منتقدان سینمایی از «داستان اسباب‌بازی» به عنوان انقلابی بزرگ در صنعت سینما یاد می‌کنند.

قسمت اول این انیمیشن و قسمت دوم را که در سال 1999 میلادی ساخته شد، «جان لستر» کارگردانی کرد. هنر کارگردانی اونکریچ در خلق یک انیمیشن موفق در «داستان اسباب‌بازی 3» باعث شد خیلی از بچه‌ها و خانواده‌ها به تماشای قسمت سوم بنشینند و تعداد تماشاگران این قسمت بیشتر از دو قسمت قبل شود. همین مسئله تهیه‌کنندگان «داستان اسباب‌بازی» را به این نتیجه رساند که اونکریچ بهترین گزینه برای کارگردانی چهارمین قسمت است.

اونکریچ می‌گوید: «من خودم از طرفداران مجموعه‌انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» هستم و هنگام ساخت آن سعی کردم از دریچۀ چشم یک کودک یا نوجوان به قصه و ماجرا‌هایش نگاه کنم. بچه‌ها شخصیت‌های ریز و درشت این مجموعه‌فیلم را دوست دارند و می‌خواهند ببینند ‌آنها با چه نوع حوادثی روبه‌رو می‌شوند. خوشحالم که کارگردانی قسمت چهارم فیلم به من سپرده شده است.»

چهارمین قسمت «داستان اسباب‌بازی» قرار است در سال 2016میلادی آمادۀ پخش شود. جالب است بدانید که ساخت و نمایش قسمت دوم و سوم فیلم هم با وقفه‌ای یازده‌ساله همراه بود.

نظر کارگردان تازه‌ترین قسمت این انیمیشن هم جالب است: «اهمیتی ندارد که فاصلة زمان نمایش قسمت‌های مختلف فیلم از یکدیگر زیاد است. بچه‌ها می‌توانند قبل از نمایش عمومی هر قسمت تازه، قسمت‌های قبلی را روی ‌دی‌وی‌دی تماشا کنند.آنهایی هم که سنشان از کودکی و نوجوانی بالاتر می‌رود، قطعاً هنوز این مجموعه‌فیلم را دوست خواهند داشت و به تماشای ماجراهای جدید وودی و دوستانش خواهند رفت.»

حتماً می‌دانید که«داستان اسباب‌بازی» ماجرای گروهی از اسباب‌بازی‌هاست که دور از چشم صاحبشان جان می‌گیرند و زندگی‌ای مستقل دارند. وودی گاوچران و «باز» فضانورد، دو اسباب‌بازی اصلی قصه هستند که به‌عنوان راهنمای بقیة اسباب‌بازی‌ها عمل می‌کنند و در عین حال، با یکدیگر رقابت هم دارند.

کد خبر 141524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز