یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمال لندن، در تاتنهام ،شنبه‌شب صحنه درگیری معترضان با پلیس بود.

Tottenham, north London

این خشم و درگیری بعد از کشته شدن یک مرد جوان با گلوله پلیس شعله ور شد.دو ماشین پلیس، یک ساختمان و یک اتوبوس دوطبقه در درگیری شورش‌کنندگان با افسران پلیس در مقابل اداره پلیس تاتنهام، به آتش کشیده‌شد.

مردم در مقابل ادراه پلیس جمع شده و اجرای عدالت در ماجرای قتل مردی 29 ساله در درگیری مسلحانه خواستار بودند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس،صدای آژیر با فرستادن نیروهای کمکی به صحنه، در سراسر شهر شنیده می‌شد.در تاتنهام شیشه‌های مغازه‌ها شکسته شده بودند و مردم منطقه مغازه‌ها را خالی می‌کردند و ماشین های پر از اجناس فروشگاه‌ها را به سمت مرکز شهر هل می‌دادند.

پلیس با لباس‌های ضدشورش و سوار بر اسب در مقابل معترضان ایستادگی می‌کردند.گفته‌می‌شود تعداد اعتراض‌کنندگان بین 400 تا 500 نفر بود.البته پلیس تعداد آنها را 300 نفر اعلام کرده‌است.

بنا به گفته فعالان اجتماعی تقریبا نیمی از بچه های ساکن تاتنهام در فقر زندگی می‌کنند.تاتنهام یکی از محروم‌ترین  منطقه‌های  انگلیس است که درست در چندکیلومتری نقاط دیدنی و توریستی لندن قرار دارد.

در سال 1985 تاتنهام صحنه شورشی خونین بود.آن ماجرا بعد از ان رخ داد که زنی از این محله با یورش پلیس به خانه اش دچار حمله قلبی شد.شورش‌ها و درگیری‌های این منطقه جزو خشن‌ترین و خونبارترین شورش‌های تاریخ انگلیس است.در یکی از آنها یک افسر پلیس هنگام حفاظت از آتش‌نشانان به چاقو به قتل رسید و تقریبا 60 نفر دیگر روانه بیمارستان شدند.

 

کد خبر 142396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز