یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی بی بی سی نا آرامی‌های شب گذشته لندن را در یک دهه اخیر بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، اندی مور خبرنگار این شبکه گفت، شب گذشته محله تاتنهام در شمال شهر لندن بسیار ناارام و ملتهب بود. این محله وضع بسیار خطرناکی پیدا کرده بود. معترضان بشقاب‌های ماهواره ای و شیشه‌ها را می‌شکستند و در نتیجه امکان ارسال گزارش از سطح شهر وجود نداشت. معترضان بطری‌های اتش زا به سمت نیروهای پلیس پرتاب می‌کردند.

در واقع، معترضان انواعی از بمب‌های بنزینی درست کرده بودند. خودروهایی نیز شب گذشته به آتش کشیده شد. به خودروهای پلیس نیز حمله شد.

گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه ناارامی‌ها شب گذشته فقط به محله تاتنهام پایتخت انگلیس محدود نبود و به محله‌های دیگر شهر لندن نیز کشیده شد.

ناارامی های شب گذشته در منطقه تاتنهام روی داد که با استادیوم در نظرگرفته شده برای بازی‌های المپیک سال اینده لندن فاصله چندانی ندارد. باتوجه به اینکه کمتر از یک سال تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک باقی مانده است، بی‌تردید توجه جهانیان به التهابهای لندن جلب خواهد شد.

باتوجه به اینکه چندی پیش تظاهرات معلمان و دانشجویان انگلیسی نیز در لندن به درگیری منجر شد، انتشار چنین تصاویری، چهره چندان خوبی از انگلیس ارائه نمی‌کند.

اشوب‌های شب گذشته در مقایسه با اشوب ناشی از تظاهرات دانشجویان کمتر بود. برای نمونه، معترضان شب گذشته سه خودروی پلیس را به اتش کشیده شدند. یک دستگاه اتوبوس دوطبقه نیز به اتش کشیده شد. چند مغازه نیز به اتش کشیده شد. بنابراین، اشوب شب گذشته در لندن بسیار جدی بود که در یک دهه گذشته بی سابقه بود. اوضاع در لندن بسیار ملتهب است.

کد خبر 142441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز