دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: درگیری‌های شمال لندن ابعاد تازه‌‌ای به خود گرفت. نیروهای پلیس نگران‌اند که این خشونت‌ها به مناطقی سرایت کند که نرخ بیکاری و جنایت در آن‌ها بالاست.

north London

This red sports car was set alight in Hackney, north London

تاکنون ده‌ها نیروی پلیس در جریان این ناآرامی‌ها مجروح شده‌اند. گفته می‌شود ناآرامی‌ها به بیرمنگام هم سرایت کرده است.

به دنبال بروز خشونت در خیابان های لندن در دو شب متوالی، ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، سرگرم گفتگو با افسران ارشد پلیس است. او تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت تا برای بررسی وقایع دو روز گذشته به لندن بازگردد

آشوب‌هایی که در تاتنهام روی داد، به نواحی انفیلد، والتم‌ستو، والتم‌فارست در شمال و بریکستون در جنوب و امشب نیز به شرق لندن کشیده شد

خشونت‌های تاتنهام، یکی از فقیرترین نواحی لندن، در اعتراض به کشته شدن مرد جوانی آغاز شد که در حین عملیات دستگیری به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد.

تازه ترین خبرها:

طبق أخرین خبرها و تصاویر زنده الجزیره در ساعت سه بامداد امروز؛ پلیس ضد شورش اکنون در خیابان‌های لندن مستقر شده و شهر لیدز نیز دستخوش نا آرامی شده است.

- تاکنون ٢١٥ نفر بازداشت شده‌اندو آتش نشانان در حال اطفای حریق‌های گسترده هستند

- پلیس سواره نظام وارد خیابان‌ها شده است

- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت و برای بررسی بحران به لندن آمد

- آتش سوزی وغارت فروشگاهها به شکلی بیسابقه در لندن گسترس یافت

به نوشته مطبوعات انگلیس، ناآرامی های دو شب گذشته در لندن، بیش از صد میلیون پوند خسارت در بر داشته است. مطبوعات چاپ لندن امروز تاکید کردند اعتراضات مردمی از تاتنهام در شمال لندن به محلات انفیلد، بریکستون و ایزلینگتون در شرق و جنوب پایتخت انگلیس کشیده شده است.

روزنامه مورنینگ استار نوشت: صاحبان مشاغل و اتحادیه های کارکنان در مناطق فقیرنشین لندن هشدار دادند در پی افزایش بیکاری و بحران ناشی از خود بیگانگی اجتماعی، احتمال بروز شورش در همه مناطق انگلیس، ممکن است. این اتحادیه ها پیش بینی کردند مشکلات و بحران های دهه های 1970 و 1980 میلادی در انگلیس، در حال تکرارند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد: نبود مقامات ارشد دولت در زمان درگیری های خیابانی در لندن، موجب افزایش انتقادها از عملکرد دولت انگلیس شده است. به گزارش اسکای نیوز، در حالی که در دو شب گذشته، خشونت ها خیابانی در محلات لندن رو به گسترش بوده است، نخست وزیر، وزیر خزانه داری، وزیر کشور، شهردار لندن و شماری دیگر از مقامات ارشد دولت انگلیس، در تعطیلات خارج از کشورند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس، امروز انتقادها از واکنش ضعیف دولت را رد و از اقدامات دولت در کنترل درگیری های خیابانی در محلات لندن، حمایت کرد.

کد خبر 142598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز