همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به اقداماتی که برای خانه هنرمندان پیش بینی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم ادامه توسعه خانه هنرمندان در شمال شرقی این مکان را پیگیری کنیم که باید این بخش که متعلق به یکی از سازمان‌هاست و حتی بسیار بزرگ‌تر از کل این مجموعه است، تملک شود و برای ادامه فعالیت‌ها در اختیار هنرمندان قرار گیرد

قالیباف

به گزارش خبرگزاری تهران سما ، دکتر محمد باقر قالیباف، در ویژه برنامه "ملکوت کلمات" که در خانه هنرمندان و با حضور تنی چند از هنرمندان پیشکسوت همچون عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و همچنین مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و دکتر شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد ، برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی این که از این ماه و از ظرفی که خالق برای همه ما بندگان فراهم کرده است، نهایت بهره را ببریم، گفت: استقلال هر کشور و ملتی در گرو استقلال فرهنگی آن کشور و ملت است و ممکن است روزی همه جوانب از جمله استقلال اقتصادی، استقلال نظامی و دفاعی و استقلال سیاسی را داشته باشیم اما اگر کشوری استقلال فرهنگی را از دست بدهد سایر زمینه‌های اجتماعی نیز در دراز مدت پایدار نخواهند ماند.

وی افزود: بحث فرهنگی برای هر ملتی به ویژه برای ملت کهن ایران که ادعا دارد قبل از اسلام موحد بوده و بعد آن نیز به دین اسلام گرویده و امروز ریشه در مکتب اصیل اهل بیت (ع) و فرهنگ کهن ایرانی دارد، بسیار مهم است.

شهردار تهران تاکید کرد: این رسالت بیش از همه بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر و مدیران و مسئولان است که استقلال کشور را در هر شرایط سختی حفظ کنند و پیش ببرند.

قالیباف خاطر نشان کرد: من به عنوان مدیر شهر تهران نیز این احساس وظیفه را دارم و این را وظیفه ملی و اسلامی خود می‌دانم که به آن توجه داشته باشم و آن را فراموش نکنم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اقداماتی که برای خانه هنرمندان پیش بینی شده است، گفت: این قول را می‌دهم و این تلاش را داریم که ادامه توسعه خانه هنرمندان در شمال شرقی این مکان را پیگیری کنیم که باید این بخش که متعلق به یکی از سازمان‌هاست و حتی بسیار بزرگ‌تر از کل این مجموعه است‌، تملک شود و برای ادامه فعالیت‌ها در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

وی همچنین افزود: تلاش داریم با همکاری ریاست شورای اسلامی شهر تعاونی که برای هنرمندان ایجاد شده است را پیگیری و در موضوع مسکن هنرمندان اقدامی انجام شود که با هزینه کمتر و قیمت مناسب‌تر زمینی در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا این بخش از معیشت آنان یعنی مسکن هم تامین شود.

شهردارتهران تصریح کرد: همه ما باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشیم و از این رو از وزارت ارشاد نیز می‌خواهیم تا در این زمینه با ما همکاری داشته باشد تا این کار مشترک به خوبی انجام شود.

قالیباف همچنین با اشاره به انتصاب دکتر سرسنگی به عنوان مدیرعامل جدید خانه هنرمندان گفت: ایشان از چهره‌های فرهیخته هنر کشور است و امیدوارم این مجموعه با زحمات وی روزهای خوبی پیش رو داشته باشد و با قدرت بیشتری به ارائه فعالیت بپردازد .

در این مراسم اعلام شد که سالن بتهون خانه هنرمندان از این پس به نام استاد جلیل شهناز موسیقی دان برجسته کشور نام گذاری می‌شود و نام بتهون بر بخش دیگری از خانه هنرمندان نهاده می‌شود .

کد خبر 142925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز