همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر وزارتی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رد شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،گفت: با تغییر رئیس دانشگاه، این شایعه هم از میان می رود و این دانشگاه با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

دکتر حسن آقاجانی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: ادغام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه علوم پزشکی تهران به شدت تکذیب می‌شود و معتقدم که تغییر ریاست این دانشگاه هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

وی افزود: با این تغییرات این شایعات نیز از بین می رود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با قوت به کار خود ادامه می دهد و به عنوان بازوی اصلی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند.

آقاجانی تغییر در ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در راستای بهتر شدن وضعیت بهداشت و درمان استان تهران برشمرد و گفت: بخش مهمی از مجموعه استان تهران زیر مجموعه حوزه بهداشتی و درمانی این دانشگاه بود و با ساماندهی حوزه های بهداشتی، درمانی، دارویی، خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجری طرح اصلاحات در آموزش پزشکی است و سال‌هاست که این طرح را اجرا می کند و تغییری در آن حاصل نمی‌شود.

مدیرکل دفتر وزارتی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت مستقل کار خود را ادامه می دهد‌و ادغامی در کار نیست و پیشتاز حوزه فعالیت خود خواهد بود.

وی افزود: رئیس جدید دانشگاه دکتر حسن ابوالقاسمی، دوره عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گذرانده است و از مدیران کارآمد وزارت بهداشت بوده و از فردا کار خود را در دانشگاه آغاز می‌کند و با توجه به شناخت خوبی که گروه های آموزشی از وی دارند با تعامل مثبت آرامش را به این دانشگاه برمی‌گرداند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در حکمی دکتر حسن ابوالقاسمی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب کرد. پیش از این دکتر محمدرضا رزاقی رئیس دانشگاه بود.

دکتر حسن ابوالقاسمی متولد سال 1341 و دارای مرتبه دانشیاری است. وی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله است.

وی متخصص اطفال و فوق تخصص خون و انکولوژی و فلوشیپ هماتولوژی است. وی دوران دکتری عمومی تا فوق تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ کرده و دوره فلوشیپ هماتولوژی را از دانشگاه لندن کسب کرده است.

 هسته اولیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با نام دانشکده پزشکی دانشگاه ملی ایران به عنوان اولین دانشکده پزشکی خصوصی در سال 1338 و با پذیرش دانشجو در رشته پزشکی ایجاد شد. دانشگاه ملی ایران در سال 1361 به نام دانشگاه شهید بهشتی تغییر نام داد و در سال 1364 دانشکده پزشکی و دانشکده‌های دیگر علوم مربوط به بهداشت و درمان از دانشگاه شهید بهشتی مستقل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاسیس شد.

این دانشگاه در حال حاضر دارای 11 دانشکده پزشکی، علوم توانبخشی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، داروسازی، سلامت، ایمنی و محیط زیست، تغذیه، طب سنتی، پیراپزشکی، فناوریهای نوین پزشکی، بهداشت و دو پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم و بیماری‌های ریوی است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران 21 مرکز تحقیقاتی و یک شعبه بین المللی در قشم است. همچنین 24 بیمارستان و مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی و 12 شبکه بهداشتی و درمانی زیر مجموعه این دانشگاه است.

کد خبر 143080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز