گروه اجتماعی: هنوز 3روز از شایعه خواندن برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت نگذشته بود که وزیر بهداشت با برکناری محمد رضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حسن ابوالقاسمی رئیس سازمان انتقال خون را به‌عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت19 مرداد گفته بود: شایعاتی که طی چند روز گذشته در مورد تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده، درست نیست و صحت ندارد. حمید حسینی در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش که منشأ این شایعات چیست، گفته بود: منشأ آن به اتفاقات اخیری که به‌خصوص در مورد پذیرش نشدن طلبه جوان ناهی از منکر رخ داد، برمی‌گردد زیرا 2بیمارستانی که در مورد پذیرش این طلبه جوان کوتاهی کرده بودند در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند و ستاد مدیریت بیمار این دانشگاه نیز در این زمینه در مظان اتهام بود.

علی خلیلی، روحانی آمر به معروف شامگاه شنبه 25 تیرماه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت اما اطرافیان وی تا ساعت‌ها نتوانستند بیمارستانی را برای پذیرش او پیدا کنند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال 150‌هزار نفر از مددجویان واجد شرایط این سازمان زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند. اما 22 مرداد مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت طی حکمی، حسن ابوالقاسمی، رئیس سازمان انتقال خون را به‌عنوان جایگزین محمدرضا رزاقی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به‌عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب کرد.

در حکم وزیر بهداشت به حسن ابوالقاسمی آمده است: امیدوارم جنابعالی، با بهره‌گیری از تجارب اساتید پر تلاش و تعامل سازنده و صمیمانه با دانشجویان و کارکنان دلسوز نهایت تلاش خود را در جهت پویایی و ارتقای شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه انجام دهید و در جلب رضایتمندی مردم عزیز در حوزه بهداشت و درمان با استفاده از طراحی سامانه‌های پاسخگو و مشارکت همه دست اندرکاران حد اعلای کوشش را مبذول دارید.

این نخستین بار نیست که در نهاد‌های دولتی شایعه به واقعیت تبدیل می‌شود اما نکته آنجاست که وزیر بهداشت در میزگرد مطبوعاتی 20 مرداد که به ارائه گزارش برخورد با خاطیان عدم‌پذیرش طلبه ناهی از منکر اختصاص داشت، هیچ اشاره‌ای به این برکناری نکرد و تنها در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می‌رسد افکار عمومی در پی این حادثه برخورد شدیدتر و قاطعانه‌تری را با متخلفان انتظار داشت، گفت: ممکن است در آینده چنین برخوردهایی هم صورت گیرد. گویا با این برکناری این برخورد صورت گرفت.

کد خبر 143094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز