گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر انگلیس در ادامه گفتمان تند خود علیه ناآرامی‌های اخیر این کشور، اعلام کرد: با 12هزار خانواده‌ای که اعضای آن در این ناآرامی‌ها شرکت کردند، برخورد خواهد شد.

دیوید کامرون همچنین با انتقاد از آنچه عامل بازدارنده قوانین حقوق بشر بر رفتار آشوبگران خواند، وعده کرد کشورش در این قوانین بازنگری خواهد کرد. به نوشته دیلی‌میل، کامرون با اعلام جنگ تمام عیار با گروه‌های تبهکاری، گفت که می‌خواهد کاری کند که همه نوجوانان 16ساله نوعی غیرنظامی دوره نظام وظیفه را بگذرانند.

وی با تقبیح اثر بازدارنده قوانین حقوق‌بشر بر رفتارها گفت در آبان‌ماه که انگلیس ریاست شورای اروپا را بر عهده می‌گیرد، این قوانین را بازنویسی خواهد کرد؛ چرا که قوانین حقوق بشری باعث بروز چنین رفتارهای آشوبگرانه‌ای شده و همین قوانین امکان برخورد با عاملان این رفتارها را سلب کرده‌است. به گفته کامرون، از این پس تمام طرح‌های دولت با توجه به نیازهای خانواده‌ها تهیه خواهد شد تا ساختار از هم‌پاشیده خانواده‌ها ترمیم شود.

از زمان پایان شورش‌های 5 روزه در انگلیس، مقامات دولت ائتلافی حاکم از یک سو و مخالفین از سوی دیگر مروج 2 گفتمان متفاوت درباره زمینه‌های این واقعه بوده‌اند. دولت به رهبری دیوید کامرون نخست‌وزیر بر این طبل می‌کوبد که این حوادث ناشی از فروپاشی اخلاقی جامعه است. به اعتقاد آنان، دلیلی ندارد خانواده‌هایی که از امتیازهای کمکی و یارانه‌ای دولت همچون خانه‌های با اجاره ارزان و دیگر کمک‌ها استفاده می‌کنند، دست به آشوبگری بزنند. به همین علت، کامرون با عصبانیت این قبیل خانواده‌ها را تهدید کرده است به‌علت این ناسپاسی، مزایایی را که تا‌کنون از آن برخوردار بوده‌اند، قطع خواهد کرد. این تهدید با واکنش منفی مخالفین و شمار زیادی از منتقدان روبه‌رو شده است

کد خبر 143355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز