همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار ضدانسانی رژیم انگلیس؛ خواستار برخورد مسئولانه نهادهای مسئول بین‌المللی و کمیته حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت با سرکوب مردم انگلیس شدند.

انگلیس

در جلسه علنی امروز - چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه - بیانیه‌ای با امضای ۲۳۹ تن از نمایندگان در محکومیت رفتار ضد انسانی رژیم انگلیس با مردم معترض این کشور، از سوی "محمد دهقان" عضو هیات رئیسه قرائت شد.

در بیانیه نمایندگان آمده است: حوادث تاسف بار شهرهای انگلیس و برخوردهای غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم معترض و حمله به آنها با سلاح گرم و کشته شدن تعدادی از آنها و استفاده از اسب و سگ برای حمله به مردم و هجوم بی‌رحمانه به خانه‌ها برای دستگیری شهروندان و زندانی نمودن صدها نفر از مردم لندن و دیگر شهرهای انگلیس، چهره واقعی ضد حقوق بشری انگلیس را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که همه ادعاهای آنها در مورد حقوق بشر دروغی بیش نیست و فاقد هرگونه اعتبار و ارزشی در مجامع بین المللی است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: شکی نیست صدای فریاد شهروندان تحت فشار از بیکاری و بحران اقتصادی، طنین فروپاشی نظام سرمایه‌داری غربی است. دولت و پلیس انگلیس نشان داد که هم ضد حقوق بشراست و هم ارزشی برای حقوق اقلیت قایل نیست و همه ادعاهای آنها در رابطه با کشورهای دیگر دروغی بیش نیست.

نمایندگان در بیانیه خود تاکید کردند: ما نمایندگان ملت عدالت طلب ایران، براساس مفهوم عمیق "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، ضمن محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری دولت انگلیس، خواستار توقف سرکوب مردم با استفاده از روش‌های غیرانسانی و همچنین آزادی دستگیر شدگان هستیم و از نهادهای مسئول بین‌المللی و کمیته حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم که نسبت به سرکوب مردم انگلیس مسئولانه برخورد کنند و وظیفه انسانی و قانونی خود را در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه پلیس انگلیس به عمل آورند.

در پایان بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز آمده است: انتظار جامعه بین‌الملل از کشورهای غربی و آمریکا که در کوچکترین موارد مشابه در کشورهای دیگر از خود واکنش نشان می‌دهد این است که مهر سکوت را شکسته از رفتار و ادبیات تبعیض‌آمیز دست برداشته و متناسب با رفتار ضد بشری انگلیس موضع‌گیری نماید.

 

کد خبر 143441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز