شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

محمد سرابی: کمربند انفجاری نوعی اسلحه است که مشابه بمب عمل می‌کند. این وسیله از مقداری مواد منفجره به همراه یک چاشنی و ضامن تشکیل شده است. این وسیله با کشیدن ضامن منفجر می‌شود و می‌تواند تا شعاع بزرگی هر کسی را که در اطرافش باشد بکشد.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

مواد منفجره و بمب‌ها به چند شکل ساخته می‌شوند که بیشتر به نوع انفجار آنها بستگی دارد. چاشنی گروهی از آنها با امواج رادیویی فعال می‌شود. برای همین برای حفاظت از بعضی سیاست‌مدار‌ها دستگاه‌های ایجاد پارازیت ساخته شده است که هر نوع امواج الکترونیکی را تا مسافت مشخصی از بین می‌برد. بعضی از مواد منفجره با زمان شمار کار می‌کنند و باید از قبل جاسازی شوند. دستگاه‌هایی هم برای پیدا کردن آنها ساخته شده‌اند و می‌توانند فعالیت یک زمان شمار (timer) را تشخیص دهند. برای همین قبل از جلسات مهم سیاسی یا نظامی محل جلسه را بازرسی می‌کنند.

ماده منفجره اصلی، یعنی ماده‌ای که می‌تواند با یک جرقه فضای زیادی را پر از حرارت و فشار کند معمولاً به صورت خمیر است. درست شبیه خمیر‌هایی که بچه‌ها با آن بازی می‌کنند، ولی بوی خاصی دارد. بعضی از نیروهای پلیس از سگ‌های آموزش دیده برای پیدا کردن مواد منفجره استفاده می‌کنند. مواد منفجره پودری یا به شکل ژله‌ای هم وجود دارند.

کد خبر 143460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز