پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

20 سال پیش، یک قانون ساده در بازی‌های رایانه‌ای وجود داشت: دخترها بازی ویدئویی و رایانه‌ای دوست ندارد.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

البته استثناهایی هم بود، ولی به آنها که نمی‌شود تکیه کرد. حالا وضع فرق کرده و بسیاری از دخترها هم به بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای روی آورده‌اند و این‌که یک دختر مشغول بازی رایانه‌ای باشد چندان عجیب نیست. بنابراین می‌توانید پرسید که بهترین بازی‌های ویدئویی برای دخترها چیست؟ در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به چند بازی‌ مناسب و مورد علاقه دخترها.

Sims: اگر بخواهیم ملاک اعتیاد به بازی را در نظر بگیریم، بازی سیمس برای دخترها، مثل بازی «ورلد آو وارکرافت» برای پسرهاست. همه‌چیز این بازی در باره‌ انسان‌ها و روابط آنها با هم است. در این بازی از تفنگ، کشت‌وکشتار و واکنش سریع خبری نیست. در عوض در این بازی شاهد چیزهایی از قبیل محبت و نظم و ترتیب هستیم. کیفیت ساخت این بازی هم حرف ندارد.

Mario kart: دخترها این بازی را خیلی دوست دارند، نشانه‌اش هم این‌که این بازی در تمام کنسول‌های نینتندو، بیشترین فروش را داشته است و البته سهم عمده‌ای از این فروش به دخترها تعلق دارد.

Katamary damacy: این یک بازی ساده‌ سه‌بعدی و پر از سرگرمی است: شما باید یک توپ نقره‌ای را در این بازی در یک شهر بگردانید. واقعاً بازی دوست‌داشتنی‌ای است.

WII Fit: یکی از نگرانی‌های همیشگی خانم‌ها، حفظ وزن و تناسب اندام است. شرکت نینتندو با ترکیب این نگرانی خانم‌ها با قواعد بازی‌های ویدئویی توانسته ‌ بازی‌ای ارائه کند که خانم‌ها بتوانند این دغدغه‌ خود را با کنسول بازی‌هایشان شریک شوند.

Farmville: در این بازی شما صاحب یک مزرعه هستید و باید از آن در برابر دیگر مزارع شهر، دفاع کنید و آن را گسترش دهید. دخترهای زیادی هستند که بیشتر از این‌که نگران باغچه‌ واقعی خانه‌شان باشند، دغدغه مزرعه‌ مجازی خود را در این بازی دارند و برای آن وقت می‌گذارند.

کد خبر 143474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز