همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که امروز در نظامی مشغول انجام وظیفه هستیم که در مسیر امام علی(ع) حرکت می‌کند، گفت: شکر نعمت زندگی در سایه ولایت آن است که ما کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم تا بدین ترتیب الگویی برای کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی باشیم

دکتر قالیباف

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف شامگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک و در جمع عزاداران مولی الموحدین با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: اگر شیعه مولاعلی(ع) هستیم باید نگاه کنیم که امام در سایه قرآن چگونه زندگی کرد، هر چند در این خصوص نباید ناشکری کنیم چرا که در بحث فرهنگ قرآنی کشور ما سرآمد کشورهای اسلامی است، اما به هر حال توجه به مسائل قرآنی و زندگی در سایه قرآن را باید یک وظیفه جدی و اساسی بدانیم.

قالیباف گفت: وقتی ما می‌گوییم باید جامعه قرآنی داشته باشیم این تنها با حفظ قرآن، تلاوت زیبا و صحیح، همچنین با برگزاری مجالس متعدد قرآنی به وجود نمی‌آید، هر چند تمام این موضوعات لازم است اما کافی نیست.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز نکته‌ای که بسیار مهم است توجه به شعارهای پیش از انقلاب است، ما آن زمان با روشهای استدلالی و منطقی بحث می‌کردیم که چنانچه اسلام در مسند قدرت قرار گیرد و جامعه در سایه نظام اسلامی زندگی کند همه نیازهای مادی و معنوی مردم تامین می‌شود.

وی در ادامه با طرح پرسش‌هایی درباره ویژگی‌های حامیان ولایت اظهار کرد‌: باور قلبی من این است که باید به این سئوال‌ها پاسخ دهیم که حامیان ولایت به راستی چه کسانی هستند و چه مشخصاتی دارند؟ امروز مهمترین وظیفه حامیان ولایت چیست؟ و آیا امروز ما تنها باید به شعار دادن اکتفا کنیم؟ آیا این کافی است؟

شهردار تهران تصریح کرد: من نمی‌گویم نباید شعار دهیم، بلکه حتما باید شعار دهیم چرا که شعارها جهت ما را مشخص و صف ما را از دیگران جدا می‌کند، اما باید بدانیم که این امر اگرچه لازم است اما کافی نیست.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: باید بر اساس باورها و سنتهای الهی ایستادگی کنیم و اگر بگوییم حزب الهی و حامی ولایت هستیم یک وظیفه بیشتر نداریم و آن اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است و اگر این امر را به اثبات نرسانیم هر چقدر شعار دهیم که حامی و سرباز ولایت و پیرو خون شهدا هستیم، گزافه گفته‌ایم.

شهردار تهران گفت: امروز در مسند قدرت قرار داریم و دیگر از ما پذیرفته نیست که از انقلاب‌مان فقط به شکل استدلالی دفاع کنیم و این دفاع باید با روشهای ثبوتی و عینی صورت گیرد و در این راستا جوانان را با اجرای کار درست به انقلاب دعوت کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: مردم ما مردمی آگاه‌اند اما پر توقع نبوده و هیچ زمان توقع ندارند که یک شبه همه مسائل حل شود اما مردم حق دارند اگر 6 ماه گذشت و تغییری در مجموعه مدیریتی ما ندیدند ، اعتراض کنند و از ما مطالبه نمایند. از سوی دیگر اگر پس از گذشت 6 ماه تغییری در مجموعه مدیریتی روی ندهد، من چگونه ادعا کنم که حامی ولایت هستم و با آن که در حوزه مسئولیتم اختیار کامل دارم، اما کارها آن طور که باید و شاید به انجام نمی‌رسد. آیا این گونه می‌توان انقلاب را پیش برد؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که فرهنگ بسیجی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، اظهار کرد: اولین شرط در فرهنگ بسیجی آن است که فرد خود را نبیند و هر کاری که انجام می‌دهد خود را در آن محاسبه نکند، بسیجی دوران دفاع مقدس این گونه بود و این فرهنگ امروز نیز باید به وجود آید.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در حرم امام راحل(ره) که اشاره کردند "مبارزه با امریکا و دشمن فقط با کار محقق می‌شود" خاطرنشان کرد: البته با کار و فعالیتی که بر بستر عقلانیت، معنویت و عدالت باشد. امروز ما در نظامی مشغول انجام وظیفه هستیم که در مسیر امام علی(ع) حرکت می‌کند و این انقلاب محصول مبارزه شیعیان از صدر اسلام تا کنون است.

قالیباف اضافه کرد: این امانت به راحتی به دست من و شما نرسیده و این نعمت بزرگی است که جوانی و میانسالی ما در سایه نظام ولایی در حال سپری است چرا که ما ممکن بود، در زمان طاغوت به دنیا آمده و در همان زمان زندگی کنیم و این لطف پروردگار است که عمر ما را در این مقطع از زمان قرار داده است.

وی افزود: حال که خداوند این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داشته، شکر نعمت این است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم تا الگویی برای سایر کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی قرار گیرد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه چندی پیش جملاتی را در سخنرانی بنیانگذار انقلاب ملاحظه کردم که تاثیری عمیق بر من داشت، گفت: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند"باید مشکلات جامعه خصوصا موضوعات اقتصادی و مشکلات نیازمندان حل شود، اگر ما نتوانیم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم یک انفجار اخلاقی در جامعه روی می‌دهد و جای ارزشها و ضد ارزشها عوض شده و مردم نسبت به دین و اسلام بدبین می‌شوند که در این صورت دیگر حرف من روحانی اعتبار نداشته و مردم از من و از دین عبور می‌کنند، مگر تقدیر الهی به برکت خون سید الشهدا مشیتش بر این تعلق گیرد که این اتفاق روی ندهد."

قالیباف در ادامه اظهار کرد: پس با توجه به سخنان امام راحل ما امروز وظیفه داریم مجاهدت کرده و در این راه سنگر مجاهدت و تلاش ما سنگر اثبات کارآمدی است، این درست است که ما برای مسائل مادی انقلاب نکردیم اما اگر در یک جامعه اسلامی پدر خانواده‌ای هر روز شرمنده فرزندانش باشد و غرور وی مدام بشکند، این نظام یک نظام اسلامی است؟ ما باید بدانیم که در یک نظام اسلامی فقر و بی عدالتی نباید وجود داشته باشد.

کد خبر 143864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز