همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد کار گروهی ممکن است به افراد خسته کمک کند تا از گرفتن تصمیم‌های نادرست پرهیز کنند.

decision

به گزارش هلث دی خلبانان، پزشکان و سایر افرادی دارای حرفه‌های حساس ممکن است هنگامی که خسته هستند اشتباهات خطرناکی انجام دهند.

اما بررسی پژوهشگران بریتانیایی نشان می‌دهد افراد دچار خستگی که به صورت یک گروه کار می‌کنند، نسبت به آنهایی که تنها کار می‌کنند، مهارت‌های حل مسئله بهتری دارند.

این پژوهشگران از 171 دانشجوی افسری ارتش در سنین 18 تا 24 خواستند در جریان یک تمرین نظامی آموزشی در آخر هفته رشته‌‌ای از مسائل ریاضی را حل کنند. برخی از این افراد پیش از شروع تمرین نظامی و در هنگام استراحت این مسائل ریاضی را حل کردند، و عده‌ای دیگر در پایان تمرین نظامی آخر هفته هنگامی که فرسوده شده بودند، به حل این مسائل ریاضی پرداختند.

دانشجویان منفرد هنگام خستگی نسبت به هنگام استراحت نتایج بدتری در این آزمون‌های ریاضی به دست آوردند. اما دانشجویانی که به طور گروهی به حل مسائل ریاضی پرداخته بودند، در هنگام خستگی به همان اندازه هنگام استراحت در حل مسائل موفق بودند.

دانیل فرینگز، مدرس روانشناسی اجتماعی در دانشگاه لاندن ساوث بنک، سرپرست این پژوهش، گفت: "به نظر می‌رسد گروه‌‌ها برای انجام درست کارها بسیار باانگیزه‌تر هستند، و اعضای گروه در هنگام خستگی می‌توانند راه‌حل‌ها را برای رسیدن به بهترین تصمیم با یکدیگر مقایسه کنند. به نظر می‌رسد این خصوصیت به گروه‌ها امکان می‌دهد تا از شیوه تفکر انعطاف‌ناپذیر که افراد خسته دچار آن می‌شوند، پرهیز کنند."

این بررسی نتیجه‌گیری می‌کند که در موقعیت‌هایی که بروز خستگی مایه نگرانی است، تصمیم‌گیری‌ها در صورت امکان به وسیله گروه‌ها انجام شود، نه افراد.

کد خبر 143914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز