پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: برای داشتن پوستی سالم و درخشان از مواد طبیعی در دسترس استفاده کنید.

پوست سالم با مواد طبیعی

مواد زیر در اکثر خانه‌ها وجود دارد. این مواد با پوست‌های مختلف سازگار بوده و به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای درمان انواع مشکلات پوستی از آکنه گرفته تا چین‌وچروک قابل استفاده‌اند.

1- سرکه سیب:

سرکه سیب به پاکیزگی پوست کمک می‌کند و چربی و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. سرکه سیب به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم باکتری‌ها را از بین برده و عفونت را درمان می‌کند.

پوست سالم با مواد طبیعیبرای تسکین التهاب و خارش حاصل از گزش حشرات، آکنه و اگزما، 5 پیمانه سرکه سیب را داخل وان با آب مخلوط کرده، 15 دقیقه داخل آن قرار بگیرید. سرکه به کاهش التهاب پوست و درمان آن کمک می‌کند.

در مورد جوش یا لک‌های ناگهانی از قرص یا مکمل‌های سرکه سیب که اغلب در عطاری‌ها موجود است، استفاده کنید. این قرص‌ها به عملکرد کبد در تصفیه سموم بدن کمک کرده، بهبود را تسریع می‌کنند.

2- عسل:

عسل از جمله دیگر مواد طبیعی است که قرن‌ها برای زیبایی پوست به کار رفته است. عسل برای بهبود لک و چین‌وچروک صورت مفید است.

با ترکیب یک چهارم پیمانه عسل، چهارم پیمانه صابون مایع ملایم و نصف پیمانه آب لوسیون روشن‌کننده و پاک‌کننده بسازید و برای شستشوی روزانه صورت و بدن از آن استفاده کنید. پتاسیم موجود در عسل آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد.

عسل به تنهایی به عنوان ماسک صورت هم قابل استفاده است. عسل طبیعی را روی صورت مالیده، 15-10 دقیقه صبر کنید. این ماسک پوست را روشن کرده، به عنوان یک مرطوب‌کننده باعث از بین رفتن خشکی پوست می‌شود.

3- آووکادو:

آووکادو میوه طبیعی زیبایی است. آووکادو سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده، نسبت به سایر میوه‌ها از پروتئین و اسیدهای چرب طبیعی بیش‌تری برخوردار است. ویتامین‌های A و B آن به تنظیم رطوبت پوست کمک کرده، آن را نرم و جوان نگه می‌دارد.

ساختن ماسک آووکادو آسان است. کافیست یک چهارم پیمانه از میوه آووکادو را به صورت خمیر نرم درآورید، بگذارید 15-10 دقیقه روی صورت باقی بماند. بعد از شستشو با آب گرم متوجه درخشش و لطافت آن شوید.

 

http://www.ehow.com

کد خبر 143945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز