یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- رشید عسگری: اکثر کاربران محصولات شرکت اپل از جمله آی‌فون و آی‌پد به فکر جیل‌بریک (Jailbreak) کردن این دستگاه‌ها می‌افتند. در این مطلب به شما نشان می‌دهیم جیل بریک کردن بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که همه فکر می‌کنند و به تنهایی می‌تواند اینکار را در منزل انجام دهید.

ios jailbreak manual

جیل‌بریک (Jailbreak) عبارت است از هک کردن سیستم عامل iOS که طوری که قابلیت‌های خاصی برروی آن فعال شود و محدودیت‌های ایجاد شده توسط شرکت اپل برروی این دستگاه‌ها از بین برود.

برای نمونه شما بعد از جیل بریک کردن می‌توانید نرم‌افزارهای کپی که توسط شرکت اپل غیرقانونی اعلام شده‌اند را برروی دستگاه خود نصب کنید. و یا با نصب بعضی افزونه‌ها شکل آیکون‌ها و یا نحوه رفتار کردن رابط گرافیکی سیستم عامل را تغییر دهید.

آی‌پد یا آی‌فون؟ آی‌پاد تاچ یا اپل TV؟

برای انتخاب نحوه جیل‌بریک کردن دستگاه ابتدا باید نوع محصول خود را بشناسید. جیل بریک کردن آی‌فون، آی‌پاد تاچ و آی‌پد یک تقریبا شبیه به یکدیگر است. آی‌پد2 و اپل TV نیز قابل جیل بریک کردن است اما این کار با محدودیت‌های همراه است.

کدام نسخه iOS؟

قدم بعدی شناسایی نسخه سیستم عامل iOS است. در مسیر Settings,General,About در جلوی گزینه Version می‌توانید نسخه سیستم عامل دستگاه خود را مشاهده کنید.

MAC یا PC؟

برای استفاده از بعضی روش‌های جیل‌بریک کردن نیاز به کامپیوتر دارید. بسته به نوع کامپیوتر باید ابزار مخصوصی برروی کامپیوتر نصب کنید.

Tethered یا Untethered؟

در کل دو نوع جیل‌بریک وجود دارد. اگر دستگاه خود را به صورت Tethered جیل‌بریک کنید بعد از هر بار خاموش روشن کردن نسخه جیل بریک از بین می‌رود و باید دوباره مراحل را تکرار کنید. اما حیل‌بریک Untethered که بیشتر مورد پسند کاربران است با این مشکل روبرو نیست و جیل‌بریک دستگاه به صورت دائمی نصب می‌شود.

انتخاب نوع جیل‌بریک

حالا که همه اطلاعات مربوط به جیل بریک کردن را دارید باید ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تمام دستگاه‌های اپل از جمله آ‌ی‌پد2 مجهز به سیستم عامل iOS نسخه 4.3.1، 4.3.2 و 4.3.3  و آی‌فون 4 نسخه Verizon/CDMA مجهز به iOS‌ نسخه 4.2.6 تا 4.2.8:

  در مرورگر سافاری به وب‌سایت JailbreakME.com بروید و طبق دستور عمل کنید. این ابزار بسیار ساده و از نوع Untethered است.

تمام دستگاه‌ها به غیر از آی‌پد2 مجهز به سیستم عامل iOS نسخه 4.3.4 و 4.3.5 و آی‌فون 4 نسخه Verizon/CDMA مجهز به سیستم عامل 4.2.9 و 4.2.10:

برای سیستم عامل OSX MAC و ویندوز ابزار Redsn0w و فقط برای MAC OSX ابزار PwangeTool را دانلود کنید. این نوع جیل‌بریک از نوع Tethered‌ است.

تمام دستگاه‌ها به غیر از آی‌پد2 مجهز به سیستم عامل نسخه آزمایشی iOS5 Beta6:

اگر کامپیوتر MAC دارید از همان ابزار Redsn0w استفاده کنید. در غیر اینصورت Sn0wbreeze را امتحان کنید. البته استفاده از این نسخه و همچنین جیل‌بریک کردن آن را به شما توصیه نمی‌کنیم چون هم از نوع Tethered است و هم ممکن است مشکلاتی در کار دستگاه ایجاد کند.

برای سیستم عامل iOS5 به بعد از ابزار Absinthe استفاده کنید.

اپل TV نسل دوم مجهز به iOS 4.3:

ابزار Seas0npass به راحتی دستگاه را به صورت Untethered‌ جیل بریک می‌کند و به شما اجازه اجرای تمام فایل‌های چند رسانه‌ای را می‌دهد که iOS به صورت پیش‌فرض از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

برای دستگاه‌های که در بالا به آن‌ها اشاره نشد و سیستم عامل‌های قدیمی‌تر از 4.3 از JailbreakME.com‌ استفاده کنید. در صورتی که با مشکل روبرو شدید Redsn0w یا PwangeTool را امتحان کنید.

 

کد خبر 144164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز