همشهری آنلاین: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: تغذیه در محیط‌های کار باید متناسب با میزان تحرک بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.

تغذیه در محیط کار باید متناسب با میزان تحرک باشد

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی با بیان این که نقش تغذیه مناسب در سلامت عمومی و بازده کاری به اثبات رسیده است، گفت: کارکنان برای حفظ سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند و اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میزنشینی و کم‌تحرکی در محیط‌های کار است.

وی افزود: مصرف قندها و کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر، ‌نان‌های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالا رفتن قند خون کمک می‌کند، اما با تحریک ترشح انسولین،‌ ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قند خون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد.

عبداللهی با بیان این که نحوه تغذیه در محیط کار می‌تواند در ایجاد استرس موثر باشد،‌ گفت: استرس همراه با تغذیه نامناسب و بی‌تحرکی زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مزمن فراهم می‌کند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وبدا)، به گفته این متخصص تغذیه، مصرف مداوم کربوهیدرات‌ها و غلات مانند انواع کیک، کلوچه، بیسکویت با توجه به میزان کالری بالا، می‌تواند سبب اضافه وزن و چاقی به ویژه در افرادی با فعالیت بدنی کم شود.

وی ادامه داد: با تغییرات جزئی از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می‌توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت، افزایش کارایی و بازده کاری کارکنان در محیط‌های کار است.

کد خبر 144767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز