دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود شیعی - مدیر عامل باشگاه پیکان تهران از انحلال نهایی تیم والیبال این باشگاه خبر داد.

والیبال پیکان

 مدیرعمال باشگاه پیکان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه «برای تیمی که ارزش افزوده ندارد، هزینه کردن مناسب نیست» اظهار کرد: همین طور که پیش‌بینی کرده بودیم، پیش از آغاز فصل لیگ برتر والیبال، برای تدارک تیم والیبال پیکان، با مجمع کارخانه مذاکره داشتیم و میزان بودجه و هزینه لازم را به آن‌ها اعلام کرده بودیم، اما متاسفانه با افزایش هزینه‌ها مواجه شدیم و به همین دلیل میزان بودجه مورد نیاز جدید را به مجمع پیشنهاد داده، اما آن‌ها با این بودجه موافقت نکردند. نظر مجمع این است که تیمی که نسبت به دو سال گذشته‌اش بیش از سه برابر هزینه داشته، برای کارخانه که هزینه‌هایش بسیار حساس است، امتیازی ندارد.

 وی ادامه داد: ارزش تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال و در لیگ‌های دسته یک و دو ورزش متفاوت است، اما در والیبال هیچ تفاوت امتیازی وجود ندارد. به همین دلیل و البته با وجود شرایط دیگر هیات مدیره باشگاه پیکان تصمیم به انحلال این تیم گرفتند.

 شیعی با تاکید بر این مطلب که تیم پیکان جایگاه جهانی در والیبال دارد، تصریح کرد: پیکان تنها یک باشگاه ایرانی نیست، نگاه جامعه به ما به صورت ملی است و ما در عرصه جهانی والیبال نیز صاحب جایگاه هستیم و با توجه به هزینه‌های بالای بازیکنان و به این دلیل که نمی‌توانیم تیمی قدرتمند تشکیل دهیم، از ادامه راه منصرف شدیم. نام «پیکان» یک برند و شخصیت جهانی دارد و در شان خود نمی‌بیند که با تیمی متوسط برابر والیبالیست‌های قدرتمند جهان حاضر شود. ما اعتقاد داریم که پیکان فرا باشگاهی است و باید با دید ملی به آن نگاه کرد، اما متاسفانه هزینه‌های بالا مجمع را به این سمت کشاند که نتوانند هزینه‌های لازم را بپردازند.

 مدیرعامل باشگاه پیکان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا خودتان دلیل انحلال را منطقی می‌دانید یا خیر، بیان کرد: شاید خیلی‌ها فکر کنند که برای باشگاه‌های جهان می‌توانیم بازیکن قرضی داشته باشیم، اما ما اعتقاد داریم که باید شالکه تیم پیکان قوی باشد، در ابتدای رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ناهماهنگی در تیم وجود داشت که می‌توانست به تیم ضربه بزند. به همین دلیل ما تا جایی که می توانستیم به صورت منطقی هزینه‌ها را برآورد کردیم و اما همان طور که گفتم شرایط کارخانه و سهامداران متفاوت است و به همین دلیل مورد قبول مجمع قرار نگرفت.

 وی در ادامه با اشاره به احتمال جریمه نقدی توسط فدراسیون جهانی والیبال گفت: شاید با فدراسیون ایران مکاتبه کنیم و بتوانیم تیمی جایگزین پیکان به رقابت‌های جهانی بفرستیم، امیدوارم تبعاتی که از این تصمیم به وجود خواهد آمد، گریبانگیر ورزش نشود. امیدوارم به والیبال ایران ضربه نخورد.

 شیعی درباره صحبت‌های علیرضا داورزنی مبنی بر این که نباید تصمیمات شخصی وارد باشگاه پیکان شود، بیان کرد: رئیس فدراسیون والیبال با توجه به این که چند ملی پوشش در تیم پیکان هستند و البته با این احساس که احتمالا انحلال پیکان تبعات زیادی را به وجود خواهد آورد، این صحبت‌ها را انجام داده است و من تنها می‌توانم بگویم که باید با کمک یکدیگر سعی کنیم این اتفاق با خیر و خوشی به پایان برسد.

 مدیر تیم پیکان در پایان  گفت: اگر رایزنی‌های وزارت ورزش و جوانان و وزارت صنایع مبنی بر کمک مالی به کارخانه مثبت باشد و تیم پیکان بتواند بودجه ورزشی‌اش را افزایش دهد، روزنه‌های امیدی برای بازگشت تیم پیکان به والیبال ایجاد خواهد شد.

کد خبر 144820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز