همشهری‌آنلاین: جمهوری اسلامی ایران تقدیر نامه جهانی حفاظت از لایه ازون را کسب کرد .

un

به گزارش واحد مرکزی خبر در این مراسم که در آستانه روز جهانی حفاظت از لایه ازون برگزار شد، نمایندگان برنامه توسعه صنعتی ملل متحد ،رئیس کمیته فنی و دارویی و پزشکی محیط زیست سازمان ملل متحد و رئیس دبیرخانه صندوق چند جانبه پروتکل مونترال (برنامه حفاظت ازلایه ازون) حضور داشتند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان پس از دریافت تقدیرنامه سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های قابل توجهی دراجرای مفاد پروتکل مونترال وحفاظت از لایه ازون انجام داده است.

آقای محمدی زاده افزود: اکنون با تولید 5 میلیون واحد افشانه تنفسی دارویی غیرفریونی توانسته‌ایم بیش از96 تن ازگازهای مخرب لایه ازون را حذف کنیم.

وی همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنایع و معادن را از جمله زمینه‌های موفقیت ایران در این موفقیت برشمرد و افزود: همکاری و خودباوری تلاشگران عرصه صنعت، اقتصاد، بهداشت و محیط زیست دربخش‌های دولتی و خصوصی انکارناپذیرست.

محمدی زاده با اشاره به نیاز بیماران آسمی و ریوی به افشانه‌های تنفسی درکشور افزود: این طرح در دوره‌ای انجام شده که ایران درمرحله ویژه‌ایی از حیات اقتصادی، فنی، تجاری و روابط بین‌الملل قرار دارد.

وی انتقال فن آوری جدید را نیازمند تدبیر اندیشی، مدیریت منابع زمان و فراهم بودن امکان تبادل دانش و تجهیزات میان منبع و مقصد فن آوری برشمرد.

وی با اشاره به موفقیت ایران در کسب این موفقیت گفت: ایران علاوه بر کمک به جامعه بیماران اسمی و ریوی و حفظ محیط زیست توانست با قطع کامل وابستگی به مواد مخرب لایه ازون در صنعت داروسازی به عنوان الگوی برتر برای سایر اعضا معاهده نامه بین المللی حفاظت از لایه ازن قرار گیرد.

وی بکارگیری آموزه های کسب شده برای پیشبرد اقدامات باهدف صرفه جویی درمنابع را مهم خواند و گفت: ایران با همکاری کنوانسیون مونترال باید در سطح اسیا و اقیانوسیه برای بهبود و نهادینه کردن این فعالیت پیشرو باشد.

وی خلاقیت و خودباری را از زمینه‌های موفقیت خواندو بر نهادینه شدن این رویکرد درحوزه‌های پژوهشی، عملیاتی، مدیریتی حفاظت و بهسازی محیط زیست تاکید کرد.

کد خبر 144833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز