گروه اقتصادی: پس از کاهش تولید و عرضه شیر نایلونی از روز شنبه هفته جاری برخی کارخانه‌های شیر به صورت غیرقانونی قیمت این فراورده را از 600 به 660 تومان افزایش داده و اکنون برای رسمی کردن این قیمت تلاش می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به نشست روز گذشته کارخانه‌های لبنی ایران با سازمان بازرگانی استان تهران به خبرنگار ما گفت: با حذف یارانه شیر و افزایش نرخ پایه شیر خام به 520 تومان تولید شیر نایلونی برای کارخانه‌های شیر توجیه اقتصادی نداشت که این امر منجر به کاهش تولید و عرضه این فراورده شده بود. مجید علیداد تصریح کرد: این شرایط موجب شد تا کارخانه‌های شیر از 12 شهریور ماه امسال بدون هماهنگی با سازمان حمایت نرخ شیر نایلونی 900 گرمی را از 600 به 660 تومان افزایش دادند و پس از اعمال این افزایش نرخ در نشست روز گذشته با مسئولان سازمان بازرگانی استان تهران مستندات افزایش قیمت تمام شده تولید شیر برای بررسی در سازمان حمایت را عرضه کردند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی همچنین از درخواست افزایش 10 تا 25درصدی قیمت لبنیات خبر داد و گفت: افزایش 10درصدی قیمت لبنیات براساس افزایش سایر هزینه‌های تولید مانند حمل‌ونقل و بسته‌بندی مصوب شده و با تثبیت نرخ 520 تومانی شیر قیمت لبنیات نیز باید 10 درصد افزایش یابد. همچنین دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: درصورت افزایش قیمت شیر خام از ۵۲۰ به ۵۷۰ تومان، نرخ محصولات لبنی نیز حدود6.5 درصد رشد خواهد کرد. رضا باکری با بیان اینکه اکنون تولید‌کنندگان با سود ۳ تا 3.5درصد فعالیت می‌کنند، افزود:در جلسه مرداد ماه دامداران با استانداری مقرر شد قیمت شیر خام به ۵۲۰ تومان افزایش یابد اما در‌‌ همان جلسه دامداران عنوان کردند که قیمت شیر خام را از اول مهرماه دوباره افزایش داده و با نرخ ۵۷۰ تومان عرضه خواهند کرد که به تناسب این افزایش، نرخ لبنیات نیز حدود6.5درصد رشد خواهد کرد.

کد خبر 144849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز